ÎN LIPSA UNEI CAMPANII CONSTANTE, O singură pagină de reclamă sau un singur spot TV sunt ineficiente

COSMINA CAPALĂU
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 15 martie 2010

Vizibilitatea este mai importantă acum decât în perioadele de < acalmie > financiară", a declarat Mihaela Apetrei, Senior Manager "Headline"

Vizibilitatea este mai importantă acum decât în perioadele de < acalmie > financiară", a declarat Mihaela Apetrei, Senior Manager "Headline"

Pe fondul crizei economice, numeroase companii au fost puse în situaţia de a-şi reduce bugetele de marketing şi promovare, însă există cazuri când acestea au apelat la agenţii specializate în servicii de PR, conştientizând importanţa vizibilităţii, mai ales într-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar.

Doamna Mihaela Apetrei, Senior Manager al agenţiei "Headline", ne-a prezentat, într-un scurt interviu, ce schimbări a adus criza economică în relaţiile dintre companii şi agenţiile de PR.

Interviu cu Mihaela Apetrei, Senior Manager "Headline"

Reporter: După un 2009 de criză, cum aţi caracteriza relaţiile dintre companii şi agenţiile de PR? Remarcaţi o "reaşezare" a acestora în contextul generat de criza economică?

Mihaela Apetrei: "Reaşezarea" există şi este, din fericire, în favoarea PR-ului, care şi-a jucat bine cartea eficienţei. Bugetele substanţial micşorate dedicate promovării au ajuns, în multe cazuri, la cei care le puteau folosi pentru generarea de rezultate măsurabile. Companiile au înţeles că o singură pagină de reclamă într-o revistă sau un singur spot TV sunt absolut ineficiente dacă nu ai bani să susţii o campanie închegată şi constantă şi au direcţionat bugete spre generarea de vizibilitate şi credibilitate prin intermediul relaţiilor publice.

Reporter: Ce beneficii aduce companiilor externalizarea serviciilor de PR? Care este diferenţa între a avea un departament propriu de comunicare şi a apela la o agenţie specializată?

Mihaela Apetrei: Fiecare companie alege colaborarea cu o agenţie pentru propriile sale motive şi interese de comunicare. Există mai multe situaţii, agenţia de PR nu exclude deloc oamenii interni, sunt companii care au propriul departament de PR şi cu toate acestea preferă să angajeze şi o agenţie, companii care încredinţează întreaga activitate de comunicare unei agenţii sau companii care lucrează punctual cu agenţia, pentru anumite proiecte. Din păcate, mai există încă şi situaţia firmelor care nu se ocupă în niciun fel de acest aspect, nici intern, nici prin externalizarea serviciilor - şi vorbim, în unele cazuri, de companii cu cifre de afaceri de peste 5 milioane de euro, care comunică în mod dez-organizat sau nu comunică deloc.

În principal, avantajele externalizării sunt legate de expertiza agenţiei, care lucrează cu mai mulţi clienţi, în mai multe industrii, şi are, deci, o experienţă mai vastă sau poate avea un unghi "proaspăt". În al doilea rând, flexibilitatea resurselor dedicate reprezintă un avantaj major - o agenţie dedică un om sau cinci oameni pentru un anumit context de lucru, ceea ce nu este posibil în cazul departamentului intern, unde angajările sau disponibilizările nu se pot face "pe proiect". Nu în ultimul rând, atunci când un client angajează o agenţie se aşteaptă la rezultate, iar agenţia trebuie să găsească o cale să împlinească aşteptările.

Reporter: La nivelul pieţei, cum a crescut oferta de servicii de PR către companii în ultimul an? Portofoliile de servicii ale agenţiilor au suferit modificări notabile pe fondul crizei financiare?

Mihaela Apetrei: Serviciile oferite de agenţii înseamnă activităţi mai creative şi abordări mai flexibile. Pentru fiecare dintre lucrurile pe care le făceam şi înainte am adăugat un plus, ceva care să tenteze clientul să investească în continuare în serviciul respectiv. În această perioadă, unul dintre cele mai importante aspecte este să-i arăţi clientului tău că eşti aproape de el şi că-l susţii în continuare, oferindu-i soluţii flexibile şi dedicate pentru bugetele de care dispune acum. Peste doi ani, îşi va aminti acest lucru.

Reporter: Există un profil al companiilor care investesc în externalizarea PR-ului? Din ce domenii credeţi că vor veni acestea în 2010?

Mihaela Apetrei: Nu există în mod neapărat un profil. Dar este cert faptul că managerii vizionari, isteţi, au înţeles ceva esenţial: vizibilitatea este mai importantă acum decât în perioadele de "acalmie" financiară. Faptul că "te vezi" transmite mesaje pozitive partenerilor, clienţilor, angajaţilor, autorităţilor, celor cu care lucrezi pe diferite paliere. Iar externalizarea este soluţia potrivită pentru această perioadă, când ai nevoie de optimizarea costurilor şi de inves-tirea eficientă a banilor.

Reporter: Care ar fi principalul motiv pentru care o companie ar alege o agenţie în detrimentul departamentului specializat?

Mihaela Apetrei: Expertiza şi experienţa, care aduc soluţia potrivită şi eficienţa în muncă. Repet mesajul, combinaţia câştigătoare este consultarea şi colaborarea dintre consultanţii agenţiei şi angajaţii cu responsabilităţi de comunicare.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb