• Circuitul dificil al banilor şi creşterea riscului de neplată al clienţilor, principalele dificultăţi
Grupul Agricover a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, o creştere de 25% a cifrei de afaceri, faţă de perioada similară a anului trecut, la 345,5 milioane lei, în special pe fondul dezvoltării portofoliului de clienţi, potrivit unui comunicat al companiei.
"Am fost favorizaţi de faptul că, în această perioadă, a crescut nevoia fermierilor şi a companiilor procesatoare de a colabora cu un partener solid din punct de vedere financiar, care să asigure continuitatea livrărilor şi să manifeste consecvenţă în calitatea produselor şi a serviciilor oferite", a explicat Robert Arsene, directorul general al Grupului Agricover. Domnia sa a adăugat: "În plus, ne-au crescut veniturile per client, ca urmare a faptului că din ce în ce mai mulţi fermieri clienţi doar ai unei divizii Agricover au început să aprecieze avantajele de a avea toate produsele şi soluţiile "sub o singură umbrelă" şi şi-au extins business-ul către restul diviziilor din grup".
Cea mai mare creştere a cifrei de afaceri în primele trei trimestre din anul în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, a fost marcată de divizia de distribuţie a inputurilor pentru agricultură (Agricover Distribuţie), cu 57%, urmată de divizia de comerţ cu cereale şi oleaginoase, Agricover Cereale (12%). Agricover Credit IFN, companie înfiintaţă în martie 2008 şi dedicată exclusiv finanţării fermierilor a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de la 387.841 lei, în primele nouă luni ale anului trecut, la 6 milioane lei, în aceeaşi perioadă a anului curent.
În ciuda crizei economice, Robert Arsene spune că societatea pe care o conduce şi-a urmat strategia de afaceri, astfel încât, în primele trei trimestre ale anului, pe de o parte a crescut cota de piaţă a grupului, iar pe de altă parte, au fost lansate operaţiunile pe piaţa din Bulgaria.
Grupul Agricover a abordat criza pe mai multe direcţii, potrivit domnului Arsene: "a aplicat o strategie de creştere a veniturilor prin dezvoltarea portofoliului de clienţi şi creşterea cotei de piaţă; a redus costurile operaţionale prin restructurarea personalului şi scăderea altor cheltuieli fixe, precum chiriile, pe care le-a renegociat". De asemenea, conducerea Grupului Agricover a aplicat un management zilnic exigent în ceea ce priveste "cash"-ul şi a introdus metode mult mai eficiente de management al riscului privind activitatea comercială. Planul anti-criză, integrat în cel de dezvoltare a business-ului, a permis Grupului Agricover să realizeze un profit în creştere cu 24% în primele trei trimestre ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 17,7 milioane lei, o cotă importantă din această sumă revenind Agricover Credit IFN, se mai arată în comunicatul companiei.
"Agricover Credit IFN a trecut de "break- even point" mai devreme decât prevedeau obiectivele ajustate din cauza crizei, înregistrând o cifră de afaceri de 6 milioane lei în primele trei trimestre din 2009 şi marcând, în aceeaşi perioadă, un profit de 3,5 milioane lei", a precizat Robert Arsene.
Grupul Agricover şi-a continuat în acest an programul de investiţii, acestea ridicându-se la aproximativ 3,5 milioane lei, în primele nouă luni.
"Strategia Grupului Agricover rămâne aceeaşi: pe de o parte implementarea la o scară cât mai mare a modelului nostru de business ca integrator în circuitul produselor şi serviciilor pentru agricultură, iar pe de altă parte- extinderea liniilor de business integrate pentru fermieri şi industria procesatoare, alături de dezvoltarea regională", a conchis Robert Arsene.
Grupul Agricover este unicul furnizor de soluţii complete pentru agricultură din România, un integrator în circuitul produselor şi serviciilor din agricultură, deţinând poziţia de lider pe piaţa pachetelor tehnologice şi a serviciilor armonizate pentru agricultură. Înfiinţată în anul 2000, prin fuziunea dintre SC Comcereal SA Buzău şi Ulvex SA Buzău, Agricover şi-a extins afacerile în domeniul agribusiness-ului, oferind în prezent soluţii integrate pentru fermieri.
Acţionarul majoritar al Grupului Agricover- cu 90% din acţiuni- este omul de afaceri de origine azeră Jabbar Kanani, care de asemenea controlează compania Prodal `94 SRL, producătorul mărcilor Stalinskaya şi Wembley.