Vânzările retail ale Grupului MOL în România (incluzând carburanţi, GPL şi lubrifianţi) au crescut cu 16% în volum în prima jumătate a anului 2016, la 311 kilotone (kt), ca urmare a mediului economic favorabil, se arată în raportul semestrial al Grupului MOL, transmis vineri pieţei de capital.
Volumul vânzărilor de motorină a urcat cu 16% comparativ cu prima jumătate a anului 2015, la 223 kt, în timp ce vânzările de benzină au avansat cu 13%, la 78 kt.
"Putem vedea deja beneficiile achiziţiilor pe care le-am făcut în Cehia, Slovacia şi România. În ultima perioadă am finalizat tranzacţiile de preluare a unor reţele pe pieţele din Slovenia şi, respectiv, Ungaria. Cu această din urmă preluare am depăşit numărul de 2.000 de staţii şi servim peste un milion de clienţi zilnic în Europa Centrală şi de Est, ceea ce consolidează poziţia de lider a Grupului MOL în regiune", a spus Jozsef Simola, chief financial officer, MOL Group, citat de Agerpres.
În al doilea trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului anterior, vânzările au crescut cu 14% în cazul motorinei, la 119 kt, şi cu 11% în cazul benzinei, la 42 kt.
Pe ansamblul Grupului MOL, vânzările retail au urcat cu 12% în volum în primele şase luni, la 1.941 kt, ritmul de creştere fiind similar celui înregistrat pentru perioada aprilie-iunie. Potrivit estimărilor Grupului MOL, cererea de carburanţi a avansat, în medie, cu 5% în primul semestru, în cele 10 ţări din Europa Centrală şi de Est unde compania are operaţiuni de retail pe piaţa carburanţilor.