TUI TravelCenter, parte a Grupului Eurolines, a avut, în primele trei luni ale anului 2017, un avans de 51% a vânzărilor pentru serviciile turistice, faţă de lunile similare şi de 30% pentru vânzările totale, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.
Dragoş Anastasiu, preşedintele Grupului Eurolines România a declarat: "Noi credem că această evoluţie, superioară creşterii industriei turistice din România, se datorează faptului că turiştii români pun din ce în ce mai mult accent pe siguranţătă şi încredere".
Potrivit agenţiei, insolvenţele recente ale unor agenţii de turism nu au avut un efect negativ general asupra clienţilor şi aceştia au continuat să îşi planifice vacanţele din vreme şi să le achiziţioneze cu suficient de mult timp înainte de plecare.
Tendinţa turiştilor de a cumpăra vacanţe din timp în acest an a demostrat că românii mizează pe siguranţa şi încrederea oferite de un brand puternic, consideră reprezentanţii agenţiei.
Conform sursei citate, turiştii români au de ales dintre o multitudine de opţiuni, atunci când vine vorba de achiziţionarea unui pachet de vacanţă. Astfel, turiştii pot opta între achiziţia vacanţei direct de la furnizori - hoteluri, transportatori, consultarea portalurilor internaţionale specializate pe câte un produs - cazări, zboruri sau alegerea unui pachet complet, oferit de un touroperator sau de reţeaua sa de distribuţie (agenţii de turism). Agenţia consideră că această ultimă modalitate vine cu beneficii ţinând cont că include transportul către şi dinspre destinaţie, conţine cazarea şi serviciile de la faţa locului, transferurile, excursiile şi asigurările necesare, dar şi consultanţa şi, mai ales, asistenţa în momente de criză.
Cifra de vânzări a Grupului Eurolines, alcătuit din 21 de companii, este bugetată să atingă 140 milioane euro în anul 2017, conform datelor agenţiei.
Cele mai căutate destinaţii de turiştii români, în 2017, sunt România, Grecia şi Spania, potrivit TUI TravelCenter.