Inovaţia în întreprinderile din ţara noastră a înregistrat o depreciere în perioada 2014 - 2016, comparativ cu 2012 - 2014, iar ponderea firmelor inovatoare s-a redus 2,6%, informează Institutul Naţional de Statistică, printr-un comunicat de presă.
Conform rezultatelor provizorii ale cercetării statistice privind inovaţia în industrie şi servicii, din 1.246 întreprinderi mari, 223 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă că mai puţin de una din cinci întreprinderi mari a inovat.
Din 27.563 întreprinderi mici şi mijlocii, 2.702 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă că aproximativ una din 10 întreprinderi mici şi mijlocii a inovat
"Rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovaţia arată că, în perioada 2014 - 2016, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătăţite semnificativ a fost de 10,2%, în scădere cu 2,6 puncte procentuale faţă de perioada 2012 - 2014. Din rândul acestora, 4,8% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing, în timp ce 2,5% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse şi/sau procese noi sau îmbunătăţite semnificativ. Din numărul total de întreprinderi 2,9% au introdus atât produse şi/sau procese noi cât şi metode de organizare şi/sau de marketing noi sau îmbunătăţite semnificativ", se menţionează în comunicat.
În perioada 2014 - 2016, faţă de perioada anterioară analizată, 2012 - 2014, ponderea inovatorilor a scăzut la două din cele trei categorii de inovatori. Ponderea întreprinderilor care au implementat numai metode de organizare şi/sau de marketing noi sau semnificativ îmbunătăţite a scăzut cu 1,5% puncte procentuale.
"Dacă în perioada 2012 - 2014 ponderea întreprinderilor cu produse şi/sau procese inovatoare a fost de 3,5%, în perioada 2014 - 2016 s-a înregistrat o scădere cu 1,0 puncte procentuale. Ponderea acelor inovatori care au introdus atât produse şi/sau procese cât şi metode de organizare şi/sau de marketing a rămas aproximativ constantă", mai precizează comunicatul.