Camera de Comerţ Italiană pentru România (CCIpR) speră că ieşirea din recesiune, anunţată oficial de către Institutul Naţional de Statistică printr-o creştere a PIB de 0,6% în primul trimestru, va fi mai pronunţată în următoarele şase luni, a declarat, ieri, secretarul general al CCIpR, Adrian Dimache, citat de Agerpres. Domnia sa a precizat: "Considerăm că perioada următoare va fi crucială pentru România. O să fie nevoie de stabilitate legislativă ca să se atragă investiţii pe termen lung, de stabilitate politică pentru a garanta stabilitatea legislativă şi de un înalt simţ al statului din partea guvernanţilor pentru a garanta României o evoluţie liniară şi nu condiţionată prea des de factori ne-economici şi ne-concurenţiali". Totodată, Camera de Comerţ Italiană pentru România şi-a exprimat convingerea că toate aceste lucruri sunt posibile, dar este necesară "o strategie clară, logică şi transparentă din partea autorităţilor, care să reuşească să menţină - pentru minimum zece ani - aceleaşi planificări economice şi sociale, fără prea multe schimbări date de emotivitate sau de calcule pur politice".
Referindu-se la momentul ieşirii din recesiune, reprezentantul CCIpR a apreciat că acesta are "o relevanţă emoţională" şi poate constitui "un motor psihologic pentru repornirea consumului, ceea ce este fundamental pentru o adevărată consolidare a trendului de creştere economică şi pentru o reală evoluţie a structurii ţesutului economic românesc".
Pe de altă parte, secretarul general al CCIpR a subliniat că datele statistice nu pot şi nu trebuie percepute ca indicatori absoluţi, pentru că "aceleaşi date, structurate altfel, pot arăta o realitate diferită". Astfel, evoluţia PIB-ului românesc arată o creştere, începând din 2007, cu o medie de circa 1,3%, în timp ce media generală a Comunităţii Europene a fost de 0,2%, în aceeaşi perioadă.
"Din acest motiv considerăm fundamental ca analizele trendurilor economice să se întindă pe o perioadă cât mai lungă şi, deci, cât mai semnificativă pentru orice firmă care evaluează România ca o potenţială destinaţie pentru propria extindere, iar acesta este genul de briefing pe care îl oferim iniţial firmelor care apelează la serviciile noastre", a subliniat secretarul general al Camerei de Comerţ Italiană pentru România.