Draftul Master Planului General de Transport, care urmează să fie aprobat de Comisia Europeană, prevede ca în intervalul 2014-2020 să se construiască aproape 600 de kilometri de autostradă, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Domnia sa a adăugat: "Cu siguranţă nu vom avea 3.000 de km de autostradă, că nu avem ce să facem cu ei, să spunem, chiar 3.000. În draftul (Master Planului - n.r.), care nu este 100% aprobat de Comisia Europeană (...), să spunem, în intervalul acesta 2014 - 2020 ne vom apropia de încă 600 de km de autostradă. Ne-ar trebui 2.500 de km de drum expres şi în jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate şi 140 km de şosele de ocolire şi o parte de drumuri de ieşire spre punctele de frontieră. Vom vedea după ce avem acest document. Se va supune dezbaterii publice, s-ar putea să se modifice unele lucruri dacă se justifică. Va fi aprobat în Guvern ca document operaţional şi se va transforma în Programul Operaţional al Guvernului României vizând dezvoltarea sistemului rutier, feroviar, naval, aerian.
Săptămâna viitoare vor fi discuţii finale cu Comisia Europeană pe tema Master Planului.
"Prima prezentare a acestui document va fi aici în Parlament, la Comisa de transporturi, urmând să îl prezentăm publicului", a declarat Rus, citat de Agerpres.
Ministrul a precizat că la baza deciziilor privitoare la infrastructură stau exclusiv criterii ştiinţifice, şi în niciun caz politice: "Nu are nicio legătură Sudul cu Nordul şi Vestul cu Estul. Sistemul rutier face parte din infrastructura economică a unei ţări, în consecinţă, acolo unde se justifică, pe criterii ştiinţifice, existenţa unei autostrăzi va fi autostradă, acolo unde se justifică drum expres cu patru benzi, va fi drum expres, acolo unde este drum interregional, este drum interregional şi aşa mai departe. Asta ţine de nevoia de interconectivitate între zonele de dezvoltare, de optimizarea timpilor în care te poţi deplasa dintr-un punct în altul, de optimizarea confortului cu care te deplasezi într-un loc în altul. La baza acestor decizii stau exclusiv criterii ştiinţifice, şi în niciun caz politice sau de altă natură". El a mai explicat că Master Planul de Transport nu este un document pe care îl face ministerul.
1. Vrajeala si vrajeala
(mesaj trimis de gigi în data de 10.09.2014, 09:32)
Sintem satui de vrajeala,mai schimbati placa, asta cu sute de km. de autostrada am inghitit-o demult. Mincinosi si hoti nenorociti.