Compania IT&S, ce activează în industria de IT ca importator şi dis-tribuitor al unor mărci clasa A pe categoriile Copy & Print, Document Management & IT Solutions şi Imaging & Multimedia, previzionează pentru 2010 o creştere cu 20% a veniturilor companiei faţă de anul 2009. "Ne propunem ca în prima jumătate a anului 2010 să diversificăm categoriile de produse comercializate, adăugând portofoliului existent televizoarele LCD", a anunţat Dana Iorga, directorul general al IT&S, Dana Iorga. Referitor la cifra de afaceri a companiei, aceasta a fost de 25 milioane de euro în anul fiscal 2008 - 2009, iar pentru 2010 IT&S şi-a propus o cifră de afaceri de 15-18 milioane de euro, în func-ţie de evoluţia pieţei.
În ce priveşte piaţa de IT, Dana Iorga a precizat: "în opinia noas-tră, s-a atins punctul de jos al scăderii, cel mai probabil 2010 va fi un an de relativ echilibru în care, chiar dacă va exista o creştere, aceasta nu va fi semnificativă - undeva în jurul valorii de 5%. Considerând că economia românească are o întârziere de reacţie faţă de piaţa mondială cu minimum 6 luni, în ce priveste evoluţia, ne aşteptăm la o reluare a creşterii în a doua parte a anului 2010 sau cel mai probabil începând cu 2011".
Specialiştii companiei sunt de părere că netbook-urile rămân constante, în 2010 neprevizionându-se o creştere în ponderea vânzărilor. Cazul desktop-urilor este diferit, întrucât cererea de mobilitate din contextul actual va duce la scăderea vânzărilor acestora.
În schimb, numărul de unităti de laptopuri vândute în 2010 va creşte cu cel puţin 20%. Această creştere va depinde, totuşi, de diferenţa de preţ dintre un PC şi un laptop, dar şi de evoluţia pieţei în general. În ultima perioadă, preţul laptop-urilor a cunoscut o creştere de 4-5%. Referindu-se la segmentul foto-video, compania consideră că şi acesta va rămâne constant în vânzări, deşi preţurile pentru aceste produse au crescut.
În ceea ce priveşte produsele profesionale (cum ar fi scanner-ele de mare capacitate, serverele, laptop-urile pentru design etc.), acestea au propria piaţă, sunt produse de nişă, deci depind de nişa pentru care sunt create. "Vânzările pentru produsele profesionale au scăzut în 2009, iar estimările pentru 2010 duc la concluzia că acest lucru nu se va schimba, întrucât şi de acum încolo se vor face achiziţii bazate pe necesitatea imediată mai mult decât pe impuls", concluzionează directorul IT&S.