Aquila Part Prod Com s-a bazat, în cei 28 de ani de la înfiinţare, pe o strategie de creştere organică şi achiziţii, a spus ieri Jean Dumitrescu, investor director relations în cadrul companiei, cu ocazia unui eveniment ce a marcat un an de la listarea furnizorului de soluţii integrate de distribuţie, logistică şi transport din FMCG la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Conform celor prezentate, în prezent compania are capacităţi de depozitare de peste 124.000 paleţi, iar flota trece de 1.600 autovehicule, ce permit vânzarea unei game largi de produse, de la ambientale, la congelate.
Jean Dumitrescu a afirmat: "În cei 28 de ani de la înfiinţare, am încercat să ne lărgim din ce în ce mai mult portofoliul, astfel încât să ajungem la consumatorul final cu mai multe produse. Să ne adresăm în mod specializat pe diferite canale. De exemplu pe canalul HoReCa am intrat acum circa şapte ani, dar am avut în spate o strategie, prin care am cuplat creşterea organică cu cea bazată pe achiziţii. În ultimă instanţă am început să dezvoltăm şi brand-uri proprii pentru că, pe de o parte, acestea ne permit să ajungem la consumatorul final şi, pe de altă parte, ne permit să obţinem o marjă mai mare, astfel încât să ne îmbunătăţim şi profilul financiar".
În prezent, Aquila asigură acoperire naţională şi regională şi deţine o reţea logistică de 24 de facilităţi care acoperă toate tipurile de temperatură: ambientală, cu o capacitate de peste 90.000 paleţi, refrigerată, cu peste 8.000 paleţi şi congelată, de aproximativ 20.000 paleţi. Astfel, Aquila adresează toate canalele de vânzare - retail modern, retail tradiţional, HoReCa, benzinării şi travel retail - şi atinge peste 67.000 de puncte de vânzare - echivalentul a peste 90% din piaţă.
"La primul an de la listare, ne continuăm parcursul şi prezentăm un business stabil, cu planuri ambiţioase, corect ancorate în contextul macroeconomic curent. Am avut o creştere accelerată în ultimii trei ani şi păstrăm obiectivele de creştere rapidă în următorii cinci ani, cu obiectiv dublarea EBITDA din 2021, prin evoluţie organică şi achiziţii. Mizăm pe calitate în toate punctele de contact şi avansăm investiţiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienţi, ne vor consolida rezultatele şi, esenţial, ne vor reduce permanent amprenta asupra mediului", spune Jean Dumitrescu.
Conform reprezentantului Aquila, compania estimează că, în acest an, va avea o cifră de afaceri mai mare cu 8% faţă de cea de anul trecut. De asemenea, prognozează o creştere de 8% pentru indicatorul EBITDA, faţă de cel dIN 2021.
"Estimăm că vom avea aceste creşteri datorită acţiunilor pe care le-am întreprins anul acesta, respectiv o anumită optimizare a politcii de preţ pe diverse categorii de produse. De asemenea, s-a văzut avantajul de a avea mai multe categorii de produse, precum şi un focus pe canale unde marjele şi ritmurile de creştere sunt bune, precum HoReCa sau lanţurile de benzinării", afirmă Jean Dumitrescu.
Doru Atomei, director de dezvoltare al companiei, spune că pentru Aquila resursa umană este cea mai importantă. "Este ceea ce ne diferenţiază şi evident contează enorm pentru noi", afirmă domnia sa.
În prezent, compania are o echipă de aproximativ 3.000 de angajaţi, inclusiv din Asia şi din Africa.
"Resursa umană este provocarea principală a oricărei organizaţii. Toate companiile se confruntă cu fluctuaţii de personal. Toate companiile au această problemă pe fondul depopulării României, atât din punctul de vedere al natalităţii cât şi a plecărilor din ţară", spun reprezentanţii Aquila. "Avem proiecte în acest sens, inclusiv parteneriate pentru recrutarea de personal din străinătate, în principal din zona Asiei. Am reuşit să avem o anumită stabilitate, avem angajaţi care sunt cu noi de patru ani de zile şi intenţionează să-şi aducă familiile. De curând am început un proiect pe o zonă despre care credem că are foarte mare potenţial, zona Africii. Am adus primii doi oameni din Kenya, pentru care avem un proiect dedicat în zona de şoferi de camioane".
Conform celor prezentate ieri, doar platforma logistică de la Dragomireşti are o capacitate totală de peste 43.000 paleţi, din care: ambientală - peste 33.000 paleţi, refrigerată - peste 1.900 paleţi şi congelată - peste 7.600 paleţi. Acoperind toate tipurile de temperatură, platforma are avantajul poziţionării, ce permite acces facil atât pentru rutele de livrare în ţară, către platformele logistice ale lanţurilor internaţionale de retail sau spre depozitele proprii regionale, cât şi pentru livrarea directă în zona de sud a României, cu o pondere semnificativă în vânzările companiei.
În plus, compania a raportat o creştere de 39% a cifrei de afaceri pe segmentul brandurilor proprii - Gradena şi LaMasă - şi de 21% în volum, în primele nouă luni ale anului, faţă de perioada similară din 2021.
Linia LaMasă - produse gata de gătit, brand ce a ajuns, în prezent, la 14 articole, este disponibilă în noi ambalaje special concepute, gradual, din luna iulie, iar produsele se găsesc şi în Retail, începând cu trimestrul al patrulea al acestui an. Brandul Gradena - legume şi fructe congelate, inclusiv amestecuri - s-a extins, al rândul său, cu 12 produse noi în acest an, dintre care cinci noi mixuri de legume pentru HoReCa şi trei mixuri de fructe pentru Retail. Începând cu trimestrul al treilea, Gradena a lansat şi o serie inovatoare de patru dips (sosuri, inclusiv Guacamole) - din amestecuri de legume congelate.
Aquila Part Prod Com a fost fondată în 1994. La finele anului trecut, veniturile grupului au crescut cu 13%, ajungând la 1.930 milioane lei. Aquila a înregistrat un profit net de 71 milioane de lei la 31 decembrie 2021, în creştere cu 30% faţă de 2020.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Florinel Comănel în data de 25.11.2022, 00:34)
Companie de portofoliu, potrivită pentru WB cu creștere de 10-15% pe an
Dacă vreți (des)creștere accelerata apelați la Bnet , acolo se fac banii ( praf) cu nume mari in acționariat: Agista, Cionca. Aici se pot face randamente fabuloase, creșteri de (minus) 80% in viitorul apropiat, pacat ca au obligatiuni de rambursat și nu au de unde ca altfel mai inventau inca un SOP mai mare decât reputația lor
1.1. Te-ai cam încurcat! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.11.2022, 07:18)
Cu aici și acolo lași impresia ca te referi la AQ când, de fapt, vorbesti de Bnet
1.2. E pe minus (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de AQ în data de 25.11.2022, 07:45)
40% in ultimul an. Despre ce creștere vorbești???
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.11.2022, 09:53)
bnet a vandut tot la CHRD pe inside si ce sa vezi ca pe urma chromosomii nu au mai fost dinamici si s au dezintegrat
CHRD pastreaza bugetul desi deocamdata a facut doar cifra de dupa 0 si virgula. La anul interesant ca profitul e dublu fata de toate veniturile pe anul asta
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.11.2022, 11:55)
Piata este oarecum nedreapta cu cotatia AQ, comparativ cu alte companii nou listate la BVB.
Pe de alta parte, la AQ sunt angajate prea multe rude si cunostinte ale conducerii ceea ce nu este tocmai bine pentru calitatea si performantele companiei ce pot fi astfel afectate.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.11.2022, 12:18)
prin piata vrei sa spui brokerul manipulator BRK?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.11.2022, 13:33)
Firma nu-i rea la pretul asta, dar pretul de listare a fost exagerat, fondurile de pensii care au subscris si-au jefuit investitorii.
Acum AQ incepe sa livreze profit, sa vedem daca mentine ritmul.