Lanţul hotelier Starwood Hotels & Resorts a intrat oficial pe piaţa din România cu brandul Sheraton, după ce a semnat un contract de franciză pe cel puţin 20 de ani cu Grand Plaza Hotel, transmit surse din presă.
Compania Grand Plaza Hotel SA, căreia îi aparţine clădirea, a investit între cinci şi şase milioane de euro pentru ca hotelul să fie convertit de la patru la cinci stele şi pentru a corespunde în final cerinţelor şi normelor Sheraton.
În plus, hotelul are acum 270 de camere, faţă de 280 înainte, şi 280-300 de angajaţi.
"Negocierile au durat câţiva ani. Este un moment foarte important pentru noi, dar şi pentru oraş. Bucureştiul este un punct cheie de intrare în această parte a Europei. Între motivele pentru care am făcut acest pas sunt calitatea muncii de aici, dar şi un Produs Intern Brut solid, aflat în creştere. Noi căutăm un parteneriat cu proprietarul potrivit, în locul potrivită şi clădirea potrivită. Vrem, de asemenea, să mai deschidem şi alte hoteluri în România, purtăm discuţii în acest sens", a declarat astăzi Robert Koren, vicepreşedinte şi director regional Europa de Est Starwood.
El estimează o creştere a gradului de ocupare al hotelului, faţă de circa 60% când clădirea funcţiona sub fostul brand.
În plus, în viitor este în plan şi construcţia unei piscine.
În ceea ce priveşte preţul unei camere, acesteaeste "flexibil", însă în medie ar fi de 120 euro, adaugă Robert Koren. Sheraton îşi extinde astfel portofoliul european al brandului cu până la 60 de hoteluri.
"Odată cu debutul pe piaţa locală a Starwood Hotels & Resorts cu brandul hotelier Sheraton, România reprezintă o oportunitate importantă de expansiune, aducând Sheraton mai aproape de obiectivul său de a deschide peste 150 de hoteluri în următorii cinci ani", a declarat Dave Marr, Global Brand Leader, Sheraton Hotels & Resorts.
Clienţii au la dispoziţie o sală de gimnastică, o zonă de lectură şi spaţii de relaxare la etajul 18 al hotelului. Clădirea dispune de 11 săli de conferinţe, din care 2 săli de bal şi 2 săli de şedinţă. De asemenea, hotelul introduce pe piaţa din România cel mai amplu program de loialitate din industrie, Starwood Preferred Guest (SPG), din care pot face parte toţi clienţii Sheraton locali şi internaţionali.
În afară de hotelul inaugurat la Bucureşti, în acest an sunt programate deschiderea Sheraton Lake Como Hotel, al optulea hotel al brandului din Italia, Sheraton Ufa în Rusia şi Sheraton Samsun în Turcia.
Reţeaua Sheraton Hotels & Resorts numără 430 de hoteluri în aproape 75 de ţări din întreaga lume.