Carrefour România afirmă, în privinţa briefingului pentru un pitch de creaţie la care a chemat 85 de agenţii de publicitate, că iniţiativa sa a avut la bază "cele mai bune intenţii", dar că înţelege că "maniera abordată a fost nepotrivită şi a creat confuzie".
"Ca urmare a semnalelor primite din piaţă, vom folosi perioada următoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru şi pentru a ne consulta cu principalele organizaţii care reprezintă industria de comunicare", arată compania franceză, care a cerut totodată scuze agenţiei sale curente, Publicis, "pentru că am pus într-o lumină nefavorabilă ceea ce am realizat până acum împreună cu ea".
Carrefour şi-a exprimat speranţa că industria de comunicare îi va acorda "încrederea că pe viitor vom şti să ne comunicăm mai bine intenţiile".
Pe 27 mai, Carrefour România a invitat la o informare premergătoare unei licitaţii (pitch) de strategie şi creativitate publicitară aproape toate agenţiile de profil din piaţă - 85 de agenţii de publicitate, iar gestul companiei franceze a fost întâmpinat cu un hohot de râs în industria de profil din România. Au existat însă şi reacţii instituţionale virulente, precum cea a Art Directors Club România, asociaţia profesională a oamenilor de creaţie din industria de advertising, care califică gestul Carrefour drept "lipsa crasă de profesionalism".
În răspunsul transmis redacţiei, Carrefour a dat asigurări că iniţiativa sa "a avut la bază cele mai bune intenţii". "Demersul nostru de a strânge la un loc majoritatea agenţiilor de creaţie şi de online din România a avut în vedere anunţarea disponibilităţii Carrefour România de a recepta şi ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul român", se arată în textul semnat de Jean-Baptiste Dernoncourt, directorul executiv Carrefour România.
"Le mulţumim tuturor reprezentanţilor industriei şi ai organizaţiilor profesionale care şi-au exprimat opinia în legătură cu acest subiect. Cu siguranţă avem de învăţat din această experienţă şi sperăm că industria de comunicare - agenţii, asociaţii, experţi - să ne acorde încrederea că pe viitor vom şti să ne comunicăm mai bine intenţiile", conchide Carrefour România.