Un procent de 70% din legumele şi fructele vândute în luna august, în plin sezon, în magazinele Lidl România, provin de la fermele din România, procentul scăzând la 30% în restul anului, a declarat vineri Claudius Kisfaludy, director de achiziţii legume-fructe al retailerului german, în cadrul unei vizite organizate la o fermă în Slobozia.
"În luna august, procentul de legume şi fructe proaspete care provin din fermele româneşti şi vândute în magazinele noastre este de peste 70%, fiind vorba de plin sezon. În restul anului, în medie, circa 30% din legumele şi fructele vândute sunt din România", a declarat Claudius Kisfaludy.
Acesta afirmă că Lidl România are contract cu peste 130 de producători români de fructe şi legume.
"Clienţii din România îşi doresc produse locale, urmăresc mereu să cumpere produse proaspete, mai ales gustoase. Iar noi ţinem cont de acest obiectiv: gustul. De aceea am iniţiat şi un program în acest sens, de revitalizare a unor soiuri româneşti, cel mai cunoscut fiind roşia Buzău 1600, soi creat în 1976, care imediat după Revoluţie a dispărut de pe piaţă", a spus acesta.
Un factor important în evoluţia şi productivitatea unei culturi este însă vremea, mai ales vara.
"A fost, de exemplu grindină în sudul ţării. Este un sezon cu multe provocări. Planifici ceva la începutul sezonului şi trebuie să te adaptezi situaţiilor. A existat şi supraproducţie, ardeioasele în acest an, de exemplu. Tomatele, însă, au fost mai puţine cantitativ", a adăugat Claudius Kisfaludy.
El afirmă că sunt furnizori care au livrat către Lidl 3-5 tone de tomate, iar alţii 50 de tone.
"Noi nu ne orientăm spre furnizori din punctul de vedere al cantităţii, cât mai degrabă al seriozităţii lor", mai spune el.
De asemenea, Lidl a lansat #trecipeproaspăt, o platformă de informare pentru clienţi, despre originea produselor româneşti din Piaţa Lidl. Astfel, din 20 mai, în orice magazin Lidl, românii pot afla imediat cine sunt furnizorii fructelor şi legumelor pe care le cumpără, doar scanând eticheta lădiţelor de pe rafturi.