Guvernul britanic a identificat inamicul public care ameninţă stabilitatea regatului, imigrantul din Est, în special cel din România şi Bulgaria. Acum sunt luaţi în vizor cetăţenii care îşi caută de muncă în această zonă, în timp ce în urmă cu un an pericolul venea dinspre cerşetorii şi pros-tituatele din ţara noas-tră. Milioane de euro sunt cheltuite pe campanii care să limiteze "invazia", nefiind prima oară când se încearcă abaterea atenţiei de la adevăratele probleme prin folosirea unei anumite categorii de cetăţeni europeni.
Autorităţile britanice iau în considerare lansarea unei campanii publicitare negative în România şi Bulgaria, în încercarea de a a-i convinge pe potenţialii imigranţi să nu vină în Marea Britanie după anularea res-tricţiilor, scrie presa britanică. "Vă rugăm, nu veniţi în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puţine şi prost plătite", plănuiesc miniştrii să fie mesajul acestei campanii negative.
Înainte de Jocurile Olimpice, poliţia londoneză era alarmată de pericolul care pândea buna desfăşurare a competiţiei bandele de cerşetori şi prostituate din estul Europei. În ediţia electronică a publicaţiei Daily Express era zugrăvit un tablou sumbru cu trei luni înainte de startul celei mai importante competiţii sportive a lumii. Bande infracţionale din România transportă cu autocarele sute de bărbaţi, femei şi copii la Londra, înaintea Jocurilor Olimpice, pentru a împânzi străzile cu hoţi de buzunare, cerşetori şi prostituate. Est-europeni fără niciun ban coboară din autocare la West End, deja dotaţi cu hărţi care le indică unde să lucreze. Atunci au fost suplimentate fondurile poliţiei pentru a putea stăvili invazia de cerşetori, ulterior s-a dovedit că pericolul a fost mult, mult mai mic decât fusese anticipat.
Planul actual, care se va concentra asupra dezavantajelor vieţii britanicilor, figurează între alte opţiuni, ca înăsprirea accesului imigranţilor din Uniunea Europeană (UE) la servicii publice sau "deportarea" celor care nu găsesc un loc de muncă într-un termen de trei luni, potrivit publicaţiei. Această campanie va "corecta impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfârşitul săptămânii. The Guardian adaugă că nu s-au dezvăluit informaţii despre felul în care va arăta campania, dacă aceasta îi va prezenta pe britanici "cât mai groaznic posibil" sau îi va încuraja pe potenţialii imigranţi să se bucure de frumuseţile Munţilor Carpaţi sau de staţiunile bulgare de la Marea Neagră. În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanţi din Londra să le facă imagine, "ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să îşi strice imaginea". Parlamentari conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migraţia dinspre România şi Bulgaria după anularea restricţiilor impuse celor două ţări la sfârşitul acestui an. Ei doresc o acţiune care să asigure o "relaxare" a limitelor numărului de imigranţi din cele două state UE, cu respectarea legislaţiei Uniunii. Tabloidul Mirror comentează că aceas-tă campanie publicitară negativă ar contrasta cu imaginea "strălucitoare" de ţară prosperă şi fericită a campaniei : "Britania este Mare" - de promovare a Jocurilor Olimpice în această ţară. Financial Times citează în ediţia electronică un oficial de la Downing Street care a minimizat, duminică, o asemenea campanie negativă, respingând ideea: "Trebuie să acţionăm în cadrul legii, însă sunt multe de făcut. Nu există propuneri concrete încă". Publicaţia apreciază că Guvernul nu crede că anularea măsurilor de tranziţie vizând cele două ţări va aduce un val de bulgari şi români, adăugând că Downing Street acordă atenţie acestei probleme în contextul alegerilor şi unor presiuni interne.
O astfel de campanie în care Marea Britanie este zugrăvită atât de sumbru, iar Carpaţii şi Marea Neagră sunt prezentaţi la polul opus, trebuie contracarată urgent de Guvernul Ponta, în caz contrar riscăm să ne confruntăm cu un val de imigranţi britanici, plictisiţi de ploile interminabile şi de salariile mizere, dornici să se bucure de Valea Prahovei.
1. chemați-i
(mesaj trimis de n-are importanță în data de 29.01.2013, 09:25)
Dragă guvernule, începe repede și fă campanie Munților Carpați și mâncării românești în presa centrala a Marii Britanii, cu mare drag, chemați-i , când vor venii primiți-i bine să le placă la noi la cât mai mulți britanici.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2013, 09:35)
Foarte bun comentariul.