Societăţile constructoare ce efectuează lucrări pe linia feroviară Bucureşti-Constanţa, de pe Coridorul IV de Transport Pan European, ar putea stopa procesul de reabilitare, în contextul în care CFR nu a efectuat plăţile aferente lucrărilor.
Constructorul secţiilor Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Constanţa, asocierea Swietelsky - Wiebe - Takenaka, a anunţat CFR SA că va întrerupe lucrările la cele două tronsoane în luna noiembrie din cauza neachitării unor sume pentru trei notificări de plată trimise CFR în acest an.
Cele două secţii au o lungime de 81 de kilometri. Tronsonul Bucureşti - Băneasa a fost deja finalizat în acest an, în timp ce lucrările la tronsonul Feteşti - Constanţa (77 de kilometri) se vor finaliza la jumătatea anului 2009. Contractele pentru realizarea celor două tronsoane au fost semnate în 2005, finanţarea fiind asigurată de Banca Internaţională de Cooperare a Japoniei (JBIC). Valoarea lucrărilor este de 184 milioane de euro.
Linia Bucureşti - Constanţa are o lungime de 224 de kilometri iar lucrările ar trebui finalizate în 2009, urmând ca trenurile de călători să poată circula pe această distanţă cu o viteză de 160 de kilometri pe oră.
Tronsonul Bucureşti Băneasa - Fundulea - Feteşti este împărţit între mai multe companii iar finanţarea pentru acest sector este asigurată de UE prin facilitatea ISPA. Valoarea lucrărilor, care ar fi trebuit să se finalizeze la începutul lui 2010, este de 322,52 milioane de euro.
Compania Astaldi, care realizează lucrări pe sectoarele Fundulea - Lehliu şi Lehliu - Ciulniţa - Feteşti, a oprit deja lucrările pe aceste segmente solicitând, de asemenea, plata unor facturi aferente lucrărilor.