Producătorul francez de articole de lux "Moet Henessy Louis Vuitton" SE (LVMH), lider mondial în domeniu, va achiziţiona o participaţie de 80% din compania germană "Rimowa", în schimbul sumei de 640 de milioane de euro (716 milioane de dolari).
Acesta este primul brand german care va fi adăugat portofoliului de mărci celebre ale LVMH, printre care Christian Dior, Kenzo, Sephora, Louis Vuitton şi TAG Heuer. Tranzacţia trebuie aprobată de autorităţile de reglementare şi este aşteptată să fie finalizată în luna ianuarie 2017.
Producătorul de geamantane şi genţi de voiaj "Rimowa" aşteaptă venituri din vânzări de peste 400 de milioane de euro în acest an. Compania, cunoscută pentru geamantanele din aluminiu, mai fabrică mici accesorii din piele pentru bărbaţi şi femei.
LVMH va cumpăra acţiunile "Rimowa" de la Dieter Morszeck, nepotul celui care a înfiinţat compania în 1898, la Köln. Acesta îşi va păstra o participaţie în companie şi va deţine funcţia de co-director executiv alături de Alexandre Arnault, fiul preşedintelui LVMH, Bernard Arnault.
"Rimowa este un brand cu o moştenire unică", a declarat Bernard Arnault, adăugând: "Împărăşim cu Dieter Morszeck aceeaşi pasiune pentru inovaţie şi dorinţa comună de a oferi produse premium rezultate din tradiţia europeană a artizanatului".
"Rimowa" a creat prima valiză de aluminiu în 1937.