Compania Can Serv, operatoare a nouă supermarketuri în ţară din care patru în Capitală, negociază vânzarea lanţului de magazine cu mai mulţi potenţiali investitori, cel mai interesat de preluare fiind retailerul Mega Image, filiala grupului belgian Delhaize, au declarat surse din piaţă, citate de NewsIn.
"Pe piaţa românească de retail vom asis-ta în curând la numeroase achiziţii mai ales pe segmentul supermarketurilor. Can Serv este în negocieri pentru a vinde lanţul de magazine Primăvara, iar cel mai interesat investitor este Mega Image", au declarat sursele citate.
Compania Can Serv operează în prezent nouă supermarketuri, din care patru în Bucureşti, două în Piteşti şi câte unul în Ploieşti, Craiova şi Galaţi. Supermarketurile Primăvara au o suprafaţă totală de vânzare de circa 12.500 de metri pătraţi. Can Serv a fost înfiinţată în 1993 şi în afară de retail mai desfăşoară afaceri în morărit, panificaţie şi patiserie, dar şi în domeniul imobiliar.
Reprezentanţii lanţului Mega Image au declarat că în retailul românesc "toată lumea vorbeşte cu toată lumea (despre posibile achiziţii) şi că nu se grăbesc pentru o altă achiziţie, aşteptând aprobarea Consiliului Concurenţei în tranzacţia La Fourmi.
Grupul belgian de supermarketuri Delhaize a anunţat recent că a semnat un acord privind achiziţia companiei La Fourmi, deţinătoare a 14 supermarketuri în Bucureşti, contra sumei de 18,6 milioane euro. Mega Image a decis preluarea La Fourmi deoarece a considerat că această afacere reprezintă o bună oportunitate şi o achiziţie complementară, cele 14 magazine fiind situate în locaţii atractive, în zone cu densitate mare a populaţiei din Bucureşti.
Fondată în 1995, Mega Image este unul din cele mai mari lanţuri de supermarketuri din România având o reţea ce cuprinde 23 magazine în Bucureşti, Constanţa şi Ploieşti. Mega Image este parte a Delhaize Group, prezent în şapte ţări, pe trei continente, cu un număr de peste 2.500 magazine. Grupul a avut venituri de 19 miliarde euro la finalul anului 2007.
Pe lângă lanţul Primăvara, pe piaţa locală a supermarketurilor mai activează în prezent Ethos, Angst şi Gulliver, afaceri dezvoltate de antreprenori români, dar suficient de atractive pentru a primi oferte de preluare din partea retailerilor internaţionali.