Lanţul german de distribuţie "Metro" AG a primit undă verde, ieri, pentru divizarea sa în două companii, una care va cuprinde operaţiunile en-gros "Metro Cash & Carry" şi una care va derula activităţi de distribuţie a produselor electronice de larg consum. Acestea vor fi listate separat.
În luna februarie, acţionarii grupului au votat pentru planul de separare a operaţiunilor "Metro Cash & Carry" de cele ale "Media-Saturn", care reprezintă cel mai mare grup de electronice de consum din Europa, anticipând că, până la mijlocul acestui an, vor lista divizia cash-and-carry. Dar, Erich Kellerhals, fondatorul "Media-Saturn", dar şi alţi investitori au acţionat în instanţă pentru blocarea separării diviziillor. Cu toate acestea, o instanţă din Dusseldorf a înregistrat, ieri, planul de divizare în Registrul Comercial, ceea ce înseamnă că desprinderea operaţiunilor intră în vigoare şi niciun proces aflat pe rol nu mai poate stopa separarea.
"Metro" a informat că acţiunile "Metro Wholesale & Food Specialist" AG vor fi listate astăzi, iar cele ale operaţiunilor cu electronice, care vor fi redenumite "Ceconomy", vor fi tranzacţionate separat.
"Metro", grup care deţine 2.000 de magazine în 29 de ţări, derulează de mai mulţi ani un amplu proces de restructurare, urmărind să se concentreze pe activităţile cash-and-carry şi pe cele de distribuţie a produselor electronice de larg consum. Totodată, compania a vândut magazinele "Kaufhof" şi supermarketurile "Real" din Europa de Est.
Oficialii grupului speră că divizarea va ajuta cele două companii independente să realizeze mai multe achiziţii şi să impulsioneze preţul acţiunilor "Metro", care în prezent sunt tranzacţionate la un curs cu discount faţă de alţi retaileri, printre care "Sysco" şi "Booker".
În luna mai, divizia de electronice de consum a companiei a raportat pierderi din cauza investiţiilor realizate înainte de splitarea operaţiunilor.