"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, a suspendat negocierile privind vânzarea diviziei "Kaufhof", din cauza condiţiilor de pe piaţă.
Oficialii societăţii au anunţat: "Condiţiile de pe piaţă nu sunt optime".
"Metro" a purtat discuţii pentru o posibilă vânzare cu ofertanţi printre care societatea imobiliară "Signa Holding" GmbH din Austria şi "Berggruen Holdings", grup care deţine lanţul "Kaufhof", concurent al "Metro".
"Situaţia actuală de pe pieţele de capital nu oferă condiţii adecvate unei tranzacţii atât de importante", a declarat directorul executiv al "Metro", Olaf Koch.
În ultimul trimestru din 2011, vânzările "Metro" au scăzut cu 1,3%, la 19,5 miliarde euro (24,9 miliarde dolari), în timp ce analiştii estimau 19,7 miliarde euro. Cifra vânzărilor "Galeria Kaufhof" a coborât la 1,1 miliarde euro în perioada menţionată, de la 1,2 miliarde euro în ultimele trei luni din 2010. Divizia "Cash & Carry", cea mai mare din cadrul "Metro", a avut vânzări nemodificate, de 8,6 miliarde euro. Şi divizia "Media Saturn" şi-a menţinut vânzările la 6,6 miliarde euro.
Vânzările "Metro" au fost afectate de scăderea cheltuielilor consumatorilor europeni.