Retailerul german "Metro" AG se aşteaptă ca divizia sa de produse electronice de larg consum, care va fi redenumită "Ceconomy", să conducă la consolidarea în acest sector, după divizarea programată anul viitor, transmite Reuters.
Directorul general Olaf Koch pregăteşte divizarea "Metro" în două companii. Una care va cuprinde operaţiunile angro "Metro Cash & Carry", precum şi hypermarketurile "Real", iar cealaltă se va ocupa de produse electronice de larg consum şi tehnologie. Divizarea va creşte valoarea "Metro" şi va debloca fonduri pentru achiziţii. Acţionarii "Metro" vor deţine acţiuni la ambele companii, în funcţie de participaţiile lor actuale, conform Agerpres.
Ambele companii vor beneficia de un rating recomandat investiţiilor şi vor fi listate la bursă, a estimat "Metro".
Divizia de produse electronice de larg consum a "Metro" va folosi structura sa financiară solidă pentru a conduce la consolidarea în acest sector, se arată în comunicatul grupului german.
Divizia va obţine o participaţie de 10% în noua companie care va cuprinde operaţiunile angro "Metro Cash & Carry" şi hypermarketurile "Real", pentru a-şi consolida capitalul şi a finanţa achiziţii.
Anunţata divizare în două entităţi a retailerului german "Metro" (rating de credit "BBB-", cu perspectivă negativă) este puţin probabil să îmbunătăţească pe termen mediu profilul de credit al noilor entităţi, a anunţat recent agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings.
"Apreciem ca fiind pozitivă divizarea operaţiunilor alimentare de produsele electronice de larg consum, deoarece vor fi create două afaceri distincte şi viabile, care vor permite fiecărei conduceri să se concentreze mai bine pe implementarea propriei strategii. Totuşi, divizarea nu va rezolva inevitabil actualele dificultăţi operaţionale cu care se confruntă ambele entităţi", conform Fitch.
Divizia de produse electronice de larg consum s-ar putea confrunta cu o revizuire în scădere cu o treaptă a actualului rating de credit "BBB-", avertizează Fitch.
Operaţiunile angro "Metro Cash & Carry" şi hypermarketurile "Real" se vor bucura de un model de afaceri mai rezistent, cu marje de profit mai ridicate decât divizia de produse electronice de larg consum, deşi se menţin riscurile privind performanţele operaţionale viitoare, estimează agenţia. Expunerea la Rusia şi deprecierea rublei ar putea afecta redresarea operaţiunilor alimentare, susţine Fitch.
În anul fiscal încheiat în septembrie 2016, "Metro" a înregistrat un profit atribuibil acţionarilor de 599 milioane de euro, în scădere faţă de câştigul de anul trecut, de 672 milioane de euro.
Vânzările au scăzut cu 1,4%, la 58,4 miliarde de euro, din cauza fluctuaţiilor de curs valutar. Totuşi, în monedă locală, vânzările au crescut cu 0,4%. La magazinele deschise de peste un an, vânzările "Metro" au sporit cu 0,2%.
Profitul înainte de taxe, dobânzi şi elemente excepţionale a crescut cu 31% în perioada iulie-septembrie 2016, la 568 milioane de euro, depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la 471 milioane de euro.
Metro, al patrulea retailer european, cu 2.200 de magazine în 30 de ţări, şi-a vândut o serie de active pentru reducerea datoriei şi concentrarea pe afacerile sale de bază.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2016, 06:14)
Se stabilizeaza.