Reporter: Cum a luat naştere proiectul Meloni şi de ce investiţie a avut nevoie pentru a-l demara?
Alexandra Vasile: Proiectul a luat naştere dintr-o nevoie personală: aveam nevoie de un frigider micuţ la mine în baie, în care să îmi ţin la rece cosmeticele cu ingrediente naturale. După ce l-am căutat pe internet, am descoperit cu surpriză că nu exista la noi, ci doar în străinătate. Costurile de transport ridicate m-au descurajat să îl comand, dar totodată m-au făcut să realizez carenţa de pe piaţa din România. Am decis că este o oportunitate şi am hotărât să îl aduc în România, în primul rând pentru mine, dar şi pentru alte femei.
Deoarece îmi doream ca această afacere să aibă o bază solidă, am decis că trebuie să îmi construiesc un brand. Astfel, s-a născut Meloni, din dragostea şi pasiunea din copilărie de a mânca fructe. Investiţia s-a ridicat la suma de 100.000 euro, suma ce a acoperit partea de produse şi de marketing.
Reporter: Cum a fost primit pe piaţă noul concept de beauty pe care l-aţi adus?
Alexandra Vasile: Iniţial, fiind un concept nou, despre care majoritatea oamenilor nu mai auziseră înainte, ne-am confruntat cu o reticenţă oarecum firească. Contextul pandemiei a accentuat provocarea, dar noi am continuat să investim zilnic în educarea consumatorului şi în crearea de conţinut nou pe platformele de socializare. Am construit o comunitate frumoasă pe Instagram, principalul canal de vânzare.
Reporter: Cât de deschisă este piaţa la un astfel de concept?
Alexandra Vasile: Depide cui te adresezi. Publicul nostru ţintă a fost extrem de curios şi de deschis să afle mai multe informaţii despre produs. Acestea au fost femeile cu vârsta cuprinsă în 23-27, interesate de înfrumuseţare, make-up şi dornice să îşi îmbunătăţească rutina de îngrijire. Am avut multe comenzi şi solicitări şi din partea bărbaţilor, care doreau să facă cadou un astfel de produs. Per total, oamenii sunt deschişi la concepte noi, dar de la curiozitate la achiziţie, este cale lungă şi un brand la început trebuie să investească considerabil pentru a putea finaliza cu succes acest proces.
Reporter: Au devenit femeile mai atente la partea de beauty în ultimul timp?
Alexandra Vasile: Consider că timpul petrecut acasă te ajută să te reorganizezi: dacă înainte aveai mai puţin timp să îţi faci rutina de îngrijire de dimineaţă şi de seară, acum ai găsit în sfârşit momentul prielnic să îi acorzi mai mult timp. De asemnea, purtăm mască mai tot timpul şi tenul este sensibilizat, iar femeile înţeleg că trebuie să îl îngrijească cu atenţie.
Reporter: Care sunt beneficiile pe care produsele dumneavoastră le aduc?
Alexandra Vasile: Principalul beneficiu este oferit de sistemul său termo-electric: funcţia de răcire asigură o temperatură optimă cosmeticelor, de 5-10 grade, temperatură care nu îngheaţă produsele şi nu le deteriorează substanţele active din compoziţie. Aceasta este principala diferenţă importantă între un minifrigider cosmetic şi unul obişnuit, de bucătărie.
Al doilea beneficiu ar fi funcţia sa de încălzire - poate încălzi până la 50-65 de grade şi este ideal pentru femeile care îşi doresc un moment de relaxare, de spa, chiar la ele acasă. Folosind funcţia de încălzire, îţi poţi topi ceara sau încălzi uleiuri faciale, uleiuri de corp şi de păr, scrub-uri şi accesorii de masaj. Minifrigiderul de cosmetice îmbină utilul cu plăcutul: îţi poţi păstra produsele cosmetice fresh cu un minim de efort, deoarece le depozitezi acum la îndemână, în baie sau în cameră.
Reporter: Ce proiecte de dezvoltare aveţi în plan?
Alexandra Vasile: În prezent, comercializăm încă două colecţii complementare - accesorii de masaj din piatră naturală şi accesorii de masaj din sticlă, cu antigel în interior. Acestea din urmă trebuie să fie răcite, în timp ce primele pot fi folosit atât calde, cât şi reci. Lucrăm la încă 5 colecţii, 3 dintre care vor fi lansate anul acesta. Nu ne-am oprit deloc din momentul în care am început. Ne dorim să avem o gamă cât mai variată care să suplinească tot mai multe nevoi şi dorinţe de pe piaţă.
Reporter: Care sunt estimările pentru finalul anului?
Alexandra Vasile: Ne propunem să intrăm pe piaţa de retail, pentru a ne amortiza investiţia până la finalul anului, susţinând de asemenea, în continuare, o prezenţă cât mai activă pe reţelele de socializare.
Reporter: Vă mulţumesc!