Anunţul de privatizare a CFR Marfă nu menţionează dacă cei interesaţi de achiziţionarea pachetului de 51% din acţiunile companiei de stat trebuie să opereze în domeniul transportului feroviar de marfă sau pot fi operatori de transport marfă pe calea rutieră.
Criteriile de precalificare trecute în anunţ sunt două: "experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale; capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii".
Acestea sunt detaliate, în continuare, în anunţul de privatizare, care menţionează, printre altele, că, atât în cazul unei persoane fizice, cât şi în cazul unei persoane juridice, dar şi în cazul unui grup de investitori, este nevoie de "deţinerea unei licenţe de transport de marfă sau a oricărei alte aprobări, în vigoare, emisă de către o autoritate competentă în domeniul transporturilor cu cel puţin trei ani înainte de data depunerii Documentelor de Participare, care a fost deţinută neîntrerupt şi fără încălcări semnificative în toată această perioadă".
Este clar că entitatea interesată de achiziţionarea CFR Marfă trebuie să opereze în sectorul transporturilor.
Se poate înţelege că este necesar ca aceasta să îşi desfăşoare activitatea în domeniul transportului de marfă.
Nu reiese de nicăieri, însă, că ar trebui să opereze pe calea feroviară.
În aceste condiţii, am întrebat la Ministerul Transporturilor dacă la licitaţie pot participa orice operatori din domeniul transporturilor şi, dacă nu, de ce nu este menţionat clar acest lucru în anunţul de privatizare.
Prin telefon, oficialii ministerului de resort ne-au spus că participarea celor interesaţi de acest proces de vânzare "nu poate fi restricţionată foarte mult prin simplul anunţ de licitaţie" şi că aceştia se vor lămuri "în legătură cu toate aspectele licitaţiei după ce vor cumpăra caietul de sarcini", sugerându-ne că, în mod normal, participanţii la licitaţie vor trebui să fie operatori din domeniul transportului feroviar de marfă.
Răspunsul scris al Ministerului Transporturilor este următorul:
"Conform Anunţului publicat, la procesul de licitaţie pot participa în mod individual persoane fizice şi persoane juridice sau asociate în cadrul unui grup de investitori, care îndeplinesc condiţiile de precalificare prevazute în Anunţ, respectiv:
a) Experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale;
b) Capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii.
Ce impun aceste criterii se menţionează în cuprinsul Anunţului.
În mod particular, la întrebarea dacă o firmă de taximetrie poate participa, răspunsul POATE FI DA, în măsura în care se asociază în cadrul unui grup, cu o firmă care îndeplineşte cerinţele prevăzute la punctul C) ii) deţinerea unei licenţe de transport de marfă sau a oricărei alte aprobări, în vigoare, emise de către o autoritate competentă în domeniul transporturilor cu cel puţin trei ani înainte de data depunerii Documentelor de Participare, care a fost deţinută neîntrerupt şi fără încălcări semnificative în toată această perioadă şi, respectiv, membrul Grupului de Investitori care îndeplineşte cerinţa mentionată are şi o cifră de afaceri medie anuală în ultimii trei ani de cel puţin 30.000.000 EUR.
În fapt, răspunsul este NU POATE PARTICIPA, pentru că nu deţine o licenţa de transport marfă".
...Noi tot nu am înţeles ce fel de licenţă trebuie să aibă cei care doresc să cumpere CFR Marfă şi dacă o firmă de taximetrie poate participa sau nu la achiziţionarea acestei companii de stat.
Potrivit anunţului de privatizare, lansat, recent, de ministrul transporturilor Relu Fenechiu, preţul de pornire a licitaţiei este de 797.058.000 de lei pentru întregul pachet de acţiuni scos la vânzare.
Plicurile cu Documentele de Participare vor fi deschise în data de 23 aprilie, la sediul MT.
Acestea vor fi verificate şi analizate până în 29 aprilie, când va fi întocmită lista scurtă cu participanţii la procedura propriu-zisă de licitaţie.
Potrivit anunţului, câştigătorul va fi anunţat în ziua de 14 iunie.
Garanţia de Participare se ridică la 10 milioane de euro, iar valoarea taxei de participare la licitaţie este echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro, în timp ce dosarul de prezentare costă 10.000 de euro.
1. Adjudecata deja...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 17.04.2013, 13:53)
Nu va mai chinuiti cu atatea bla-bla-uri despre licitatie... Este adjudecata deja de catre unul din finantatorii de baza al USL, un nene fierar care a facut 450 mil.euro in 20 de ani, care are varsta de 45 de ani. Acum, ca o cumpara pentru cei care-l sustin, sau e doar un intermediar care o va vinde ulterior, asta o sa vedem, pentru ca in timp, s-au mai cizelat si grupurile astea de interese, care au transferat in timp diverse proprietati publice, facand un fel de dealing pe active...