Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat luni, după o vizită pe şantierele autostrăzilor Lugoj - Deva şi Sebeş - Turda, că vrea să vadă "constructori serioşi care lucrează" şi a cerut angajaţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să rezolve problemele de avize şi autorizaţii şi să "nu mai aştepte să se rezolve de la sine".
Loturile 2 şi 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva vor fi deschise circulaţiei în luna decembrie a acestui an, în condiţiile în care primul tronson este finalizat în proporţie de 60%, iar al doilea 75%, a anunţat Ministerul Transporturilor.
Răzvan Cuc, împreună cu directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă, şi cu directorul regional al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Horaţiu Simion, s-au aflat luni, 24 aprilie, într-o vizită pe şantierele autostrăzilor Lugoj - Deva (loturile 2, 3 şi 4) şi Sebeş - Turda (loturile 1, 2, 3 şi 4), pentru a evalua stadiul şi calitatea lucrărilor.
"Pe Autostrada Lugoj - Deva, lotul 2, din cei 28,6 km, au fost deschişi traficului 15 km. În prezent, lucrările rămase de efectuat pe acest tronson, înregistrează un progres fizic de aproximativ 60%. În cadrul vizitei, constructorul a declarat că nodul rutier de la Margina, aferent secţiunii D a autostrăzii, va fi finalizat în luna august 2017", se arată în comunicat, citat de News.ro.
În plus, secţiunea E din autostradă urmează să fie relicitată din cauza necesităţii construirii ecoductului pentru mamifere mari, iar legătura între lotul 2 şi 3 se va face până la finalizarea acestuia, prin DN 68 A.
Lotul 3, în lungime totală de 21,14 km este asfaltat în proporţie de 80%, iar stadiul de realizare a lucrărilor este 75%, potrivit reprezentanţilor ministerului. Pe lotul 4 (22,139 km), procentul de execuţie este de 52% şi asfaltul este turnat pe 68% din suprafaţă, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor, pe ambele loturi, este luna decembrie a acestui an.
Cuc a declarat: "Vreau să văd constructori serioşi care lucrează şi îşi respectă termenele, care nu trag de timp căutând chichiţe juridice prin care să solicite bani în plus. Celor de la CNAIR le cer să rezolve problemele de avize şi autorizaţii şi să nu mai aştepte să se rezolve de la sine. Vor exista penalităţi pentru cei care nu-şi fac treaba, atât pentru antreprenori, cât şi pentru beneficiar. Vreau să văd deopotrivă din partea ambelor părţi colaborare şi eficienţă. Vreau să văd termene respectate.".
Ministrul şi-a continuat vizita pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, acolo unde pe lotul 1 (17 km) a constatat mobilizarea foarte slabă a constructorului, motiv pentru care acesta a fost chemat la Ministerul Transporturilor pentru discuţii.
"Stadiul execuţiei pe acest lot este de numai 20%. Pe lotul 2 (24,25 km), lucrările au fost executate în proporţie de 28%. Loturile 3 (12,45 km) şi 4 (16,3 km) au un progres fizic de circa 70% datorită eficienţei cu care constructorii au efectuat lucrările pe aceste două tronsoane", se arată în comunicat.
Pentru verificarea calităţii lucrărilor din şantierele de infrastructură de transport, autorităţile au anunţat că se fac controale inopinate de către specialişti CESTRIN şi CNAIR care prelevează probe din teren. Luni au fost luate probe din lotul 3 al autostrăzii Sebeş -Turda.