Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a finalizat revizuirea contractului-cadru pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale la consumatorii casnici, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor în relaţia lor cu furnizorii, înlăturând posibilele abuzuri din partea acestora. Printre principalele modificări introduse în noul contract se referă la termenul de întrerupere a prestării serviciului de furnizare reglementată, în caz de neplată a facturii (începând cu a 46-a zi de la emiterea facturii şi nu cu a 26-a zi, cum se prevedea până acum).
Potrivit Agerpres, altă modificare vizează scadenţa facturii la plată prin creşterea perioadei la 30 zile faţă de 15 zile ca până acum, dar cu menţinerea perioadei totale de plată a facturii de 45 de zile. Avantajul constă în faptul că majorările de întârziere se percep începând cu a 31-a zi şi nu cu a 16-a zi, ca până acum. De asemenea, termenul de reziliere a contractului, în caz de neplată a facturii este după 180 de zile de la emiterea facturii faţă de 65 zile, iar demontarea echipamentului de măsurare se efectuează după rezilierea contractului.
Totodată, ANRE analizează posibilitatea introducerii unei plăţi de tip abonament lunar, cu regularizare anuală, după modelul sistemului aplicat în Germania. ANRE va pune, în următoarele zile, la dispoziţia publicului, rubrica intitulată Dialog cu preşedintele, prin intermediul căreia consumatorii de energie se pot adresa direct preşedintelui ANRE pentru a-i aduce la cunoştinţă dificultăţile pe care le întâmpină în relaţia cu operatorii