Grupul Naspers a anunţat ieri vânzarea a două companii din Europa Centrală şi de Est unei firme de investiţii din Cehia pentru 201 milioane dolari, inclusiv a retailerului online Netretail, după eşecul unei fuziuni a acestuia cu eMag, urmând ca în regiune să se concentreze pe compania din România.
Astfel, grupul sud-african Naspers vinde Heureka, o platformă de comparare a preţurilor din Cehia, dar şi Netretail, companie de comerţ online din Cehia, pe care a cumpărat-o în 2012 împreună cu eMag, cu intenţia de a fuziona cele două afaceri pentru a crea o companie de top pe acest segment în Europa Centrală şi de Est.
"Pentru Naspers, tranzacţia este parte a strategiei în derulare pentru optimizarea structurii grupului. Naspers a preluat Netretail şi eMag în 2012 având planul de a fuziona cele două active pentru a crea o platformă ecommerce de top în Europa Centrală şi de Est. Viziuni strategice divergente au împiedicat finalizarea acestei fuziuni, iar Naspers a decis ulterior să se concentreze pe eMag ca platformă preferată de comerţ electronic în regiune", se arată într-un comunicat al Naspers, citat de Mediafax.
Tranzacţia pentru vânzarea Heureka şi Netretail nu afectează alte afaceri ale Naspers în regiune, notează compania. Finalizarea tranzacţiei depinde de obţinerea avizelor antitrust.
Naspers a anunţat vineri că a încheiat un acord pentru a prelua controlul Avito, cel mai mare jucător de pe piaţa de anunţuri din Rusia, într-o tranzacţie în valoare de 1,2 miliarde dolari, potrivit Bloomberg.
Astfel, Naspers ar urma să-şi majoreze participaţia la Avito de la 17% la 68%.
eMAG este cel mai mare magazin online din România, fiind prezent pe toate categoriile de produse: electronice, IT, electrocasnice, produse pentru copii, fashion, casă şi grădină, cărţi, sport, auto şi supermarket.
Magazinul online este deţinut de grupul Naspers 74,2% şi Iulian Stanciu - 25,8%.