• Compania elveţiană preia 60% din "Hsu Fu Chi" pentru 1,7 miliarde dolari SUA
"Nestlé" SA, cea mai mare companie din sectorul alimentar mondial, a decis să cumpere 60% din "Hsu Fu Chi International" Ltd., producător chinez de snacks-uri şi dulciuri, plătind în schimb 2,07 miliarde dolari singaporezi (1,7 miliarde dolari SUA). Compania elveţiană urmăreşte astfel să beneficieze de pe urma creşterii cererii de dulciuri de pe piaţa Chinei.
"Nestlé" a oferit 4,35 dolari singaporezi în numerar pentru un titlu "Hsu Fu Chi", companie listată la Bursa din Singapore. Preţul este cu 8,8% mai mare decât cursul de închidere înregistrat la data de 8 iulie. După finalizarea tranzacţiei, "Hsu Fu Chi" va fi delistată de pe piaţa din Singapore.
Achiziţia "Hsu Fu Chi" este cea mai mare pe care o face "Nestlé" în China, unde producătorul pe care îl preia şi-a majorat semnificativ vânzările în 2010.
Directorul executiv al companiei elveţiene, Paul Bulcke, urmăreşte ca, în urma achiziţiei, să distribuie prin intermediul "Hsu Fu Chi" şi produsele purtând marca "Nestlé". Bulcke vrea ca, în 2020, "Nestlé" să obţină 45% din cifra vânzărilor sale în ţările în curs de dezvoltare, comparativ cu aproape 33% în prezent.
În 2010, "Nestlé" a avut vânzări de 2,8 miliarde franci elveţieni (3,3 miliarde dolari) în China.
"Acest parteneriat ne va consolida semnificativ prezenţa în China", a spus Bulcke, adăgând: "Achiziţia ne sporeşte capacitatea de mărire a portofoliului de branduri internaţionale şi locale pe această piaţă dinamică".
"Hsu Fu Chi", companie înfiinţată în 1992, are patru fabrici şi numără 16.000 de angajaţi în China. În urma preluării sale de către "Nestlé", directorul executiv al companiei, Hsu Chen, va continua să conducă societatea.
Anul trecut, "Hsu Fu" şi-a majorat profitul cu 31%, la 602,2 milioane de yuani (93 de milioane de dolari), iar vânzările - cu 14%, la 4,31 miliarde yuani.
Vânzările de dulciuri din China au sporit cu 5% în 2010, la 40 miliarde yuani, potrivit companiei de cercetare Euromonitor International. În 2009, "Hsu Fu Chi" a fost lider pe piaţa de profil, cu 6,6%.