Catherine Rădulescu, o studentă la Universitatea Titu Maiorescu, cea care deţine pagina de Facebook "Problemele de Siguranţa Alimentară în CORA", organizează al treilea protest, astăzi, în Piaţa Victoriei, între orele 16-18, împotriva practicilor comerciale ale hipermarketului Cora privind siguranţa alimentară, calitatea produselor, diferenţa preţurilor de la raft vs casa de marcat şi discriminarea românilor.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, domnişoara Rădulescu "în mod repetat i-a notificat pe cei de la Cora în privinţa nerespectării legilor pentru siguranţa alimentară, dar niciodată nu a primit un răspuns din partea lor, deşi autorităţile competente OPC şi Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor i-au sancţionat contravenţional în urma sesizărilor făcute de către aceasta".
Sursa citată arată că hipermarketul Cora continuă să ignore îngrijorările consumatorilor deşi are probleme de siguranţă alimentară semnificative, cum ar fi temperatura frigiderelor, calitatea cărnii, valabilitatea produselor şi igiena personalului.
"Fiind consumatori europeni români, ne aşteptăm ca şi Cora să se ghideze şi să respecte legile ce privesc protecţia consumatorilor", a declarat Catherine Rădulescu, precizând că a vizitat hipermarketurile Cora din Bruxelles-Belgia, "iar acolo totul este exemplar în comparaţie cu ceea ce se întamplă în România, unde Cora îşi permite să creadă că noi, românii, acceptăm mai puţin şi mai prost, iar asta dovedeşte că suntem discriminaţi".
Potrivit domniei sale, comunitatea creată de aceasta va continua să protesteze şi să comunice cu autorităţile competente până când cei de la Cora le vor explica românilor ce vor face ca să rezolve toate problemele pentru clienţii lor români şi cum vor implementa aceste schimbări în concordanţă cu legile ce vizează protecţia consumatorilor.
Rădulescu a creat în urmă cu două săptămâni o pagină de Facebook (Problemele de Siguranta Alimentara in CORA) unde aceasta postează imagini care ilustrează diverse nereguli descoperite în cadrul magazinelor Cora (mâncare expirată, stricată, etichetată greşit), dar şi informaţii despre anchetele realizate de autorităţile române în magazinele Cora. Pagina are deja peste 4.200 de aprecieri.
De asemenea, anul trecut, studenta a chemat în judecată România Hypermarche SA, compania care operează magazinele Cora, cerând daune morale în valoare de 250.000 de euro. Instanţa a anulat însă cererea de chemare în judecată, cu drept de reexaminare în termen de 15 zile de la comunicare.
Cora a primit în mai multe rânduri amenzi de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului cât şi de la Autoritatea Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor. Astfel, în 2010, comisarii ANPC au aplicat Cora Hipermarket amenzi contravenţionale în valoare de 8.000 lei pentru practici comerciale înşelătoare şi încălcarea Ordonanţei 21/1992. În 2011, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj au dat o amendă maximă, de 30.000 de lei, pentru hipermarketul Cora din Cluj-Napoca, pentru practici comerciale incorecte, în urma derulării unei campanii publicitare care oferea "reduceri totale". De asemenea, în ianuarie anul acesta, retailerul franco-belgian a fost amendat de către OPC Prahova din cauza preţurilor eronate afişate la raft.