Numărul abonamentelor la servicii de Internet s-a dublat pe parcursul unui singur an, de la 475.000 în 2002 la 906.430 anul trecut, potrivit studiilor de piaţă realizate în perioada ianuarie-martie 2004 de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANRC) în rîndul utilizatorilor finali. Potrivit ANRC, în 81,4% dintre gospodăriile cu acces la Internet se foloseşte o conexiune dial-up (linie telefonica fixă - 74,3%) şi în 20,7% sunt utilizate conexiunile dedicate, în principal prin cablu TV (16,1%).
Studiul ANRC relevă faptul că interesul pentru achiziţionarea unei conexiuni dedicate la Internet este mare, în 37% printre gospodării exprimîndu-se intenţia (categorică sau probabilă) să achiziţioneze o astfel de conexiune în următoarele 12 luni. Majoritatea utilizatorilor de dial-up (71%) cheltuiesc lunar 15 dolari sau mai puţin pentru accesul la Internet (inclusiv serviciul de telefonie), în timp ce 66,1% dintre utilizatorii de conexiuni dedicate cheltuiesc între 5 şi 25 dolari pentru conexiunea la Internet.
Preţul şi tariful abonamentului par a fi cele mai importante atribute pentru un furnizor de servicii Internet, alte atribute importante pentru un furnizor de conexiuni dial-up fiind calitatea constantă a serviciilor, disponibilitatea reţelei (nu e ocupată la conexiune), viteza de transfer a datelor şi calitatea suportului tehnic. În cazul furnizorilor de conexiuni dedicate, viteza de transfer a datelor este unul dintre cele mai importante facilităţi oferite.
La nivel de companii, 59,2% au declarat că folosesc Internetul ca modalitate de comunicare în afaceri, pentru următoarele 12 luni folosirea Internetului înregistrînd un trend ascendent pentru aproximativ trei sferturi din companiile ţintă (72,8%). Potrivit studiului, 23,8% dintre companii au afirmat că această creştere va fi de cel puţin 50%.