Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţine că legea RCA nu trebuie schimbată, deoarece instanţele de judecată au demonstrat în ultimii ani că au capacitatea să corecteze eventuale exagerări de costuri ale anumitor service-uri care încarcă facturile de reparaţie.
În afirmaţia sa, COTAR se bazează pe documentele recente prezentate în spaţiul public de Mădălin Roşu, Preşedinte al Biroului Asigurătorilor Auto din România şi membru în conducerea executivă a Omniasig VIG, ce demonstrează faptul că Justiţia corectează abuzurile unităţilor reparatoare care au tendinţe speculative.
"Acest lucru dovedeşte faptul că propunerea de modificare a legii RCA iniţiată de firmele de asigurare nu îşi are rostul. Realitatea confirmă faptul că insţantele de judecată aplică în mod corect legea şi împart dreptatea societăţilor de asigurare, în cazul solicitării unor costuri de despăgubire nejustificate", susţine Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
El susţine că, în condiţiile în care inclusiv asigurătorii din România recunosc public faptul că acele excese ale anumitor service-uri auto sunt deja corectate de către instanţe, este evident faptul că promovarea proiectului de lege iniţiat de deputatul Marius Bota este unul fără sens, iar în aceste condiţii, solicită Parlamentului să dea dovadă de responsabilitate, să permită magistraţilor să intervină acolo unde este cazul şi să nu promoveze o lege care ar conduce inevitabil la declanşarea procedurii de infringement asupra României.
Vasile Ştefănescu precizează: "Parlamentul trebuie să acţioneze în acord cu Justiţia din România şi, totodată, să respecte legislaţia UE, aceste lucruri fiind posibile numai în cazul în care modificările propuse Legii 132/2017 nu vor fi aprobate. Ne aşteaptă un an încărcat de evenimente electorale, iar amestecul politicului în favoarea uneia dintre părţi ar fi total nepotrivită, consecinţele acestei imixtiuni ar fi, fără îndoială, decontate politic".
Conform preşedintelui COTAR, preţul RCA, calculat în baza despăgubirilor achitate de către asiguratori, este în scădere cu 7%, iar în aceste condiţii, proiectul de modificare a legii este un nonsens şi trebuie oprit.