PAUL ANGHEL, ANPC: "Ambalajele produselor de panificaţie să fie din materiale sigure şi agreate pentru industria alimentară"

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Protecţia consumatorilor / 6 iulie 2020

"Ambalajele produselor de panificaţie să fie din materiale sigure şi agreate pentru industria alimentară"

Anghel: "Tehnologia modernă împarte produsele de panificaţie în raport cu modul de ambalare, în scopul valorificării, în două categorii"

Ambalajele utilizate în panificaţie trebuie să fie realizate din materiale sigure şi agreate pentru industria alimentară, avertizează Paul Anghel, directorul general al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Domnia sa ne-a transmis că legislaţia din domeniul vânzării produselor de panificaţie nu a fost modificată nici în plan naţional şi nici european. Conform cerinţelor legislaţiei în vigoare, produsele alimentare destinate consumului public sub orice formă de vân­zare respectă şi garantează siguranţa consumatorului, mai apreciază reprezentantul ANPC.

Oficialul ne-a precizat: "În prezent, vânzarea produselor de panificaţie diferă în funcţie de tehnologia adoptată pentru fabricaţia acestora şi de modul de expunere a lor pentru comercializare către consumatorul final.

În contextul evoluţiei pieţei la nivel european, tehnologia modernă împarte produsele de panificaţie în raport cu modul de ambalare, în scopul valorificării, în două categorii:

-Produsele gata ambalate supuse vânzării directe către consumator - pentru care producătorul este direct răspunzător de calitatea ambalajelor şi a produselor;

-Produsele de panificaţie proaspăt coapte în locaţia proprie a retailerilor - procesul de coacere finală are loc în magazin, produsele fiind deja dospite, pre-coapte şi congelate.

În acest caz, produsele de panificaţie din standurile deschise spre vânzare/autoservire sunt plasate în vitrine din Plexiglas, de unde clientul le preia cu ajutorul unui cleşte, după care le plasează în ambalajul care oferă protecţia produsului şi este pus la dispoziţie de către comerciant".

Potrivit lui Paul Anghel, există, la ora actuală, regulamentul european 1169/2011 privind etichetarea produselor alimentare, care specifică pe larg menţiunile obligatorii ce trebuie scrise pe ambalaj, iar retailerii/comercianţii pun la dispoziţie, conform legislaţiei în vigoare, toate informaţiile despre produs.

Potrivit unui studiu realizat recent în şase ţări (Belgia, Turcia, Rusia, Polonia, Cehia şi România), 66% dintre respondenţi au declarat că au ieşit mai rar din casă să-şi cumpere alimente, traficul în magazine reducându-se la mai puţin de 50% faţă de perioada anterioară crizei. Din cauza frecvenţei reduse a sesiunilor de cumpărături, este firesc ca unul dintre alimentele cele mai afectate să fie pâinea proaspătă. Studiul arată că limitarea vizitelor în supermarket este principala cauză a scăderii vânzărilor de pâine proaspătă.

Deşi Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) au dat asigurări că nu există niciun risc real de transmitere a bolii Covid 19 prin consumul de alimente, în condiţiile respectării măsurilor de protecţie şi igienă, totuşi panica generală legată de contaminare şi-a pus amprenta, temporar, asupra obiceiurilor de cumpărare a alimentelor proaspete. Astfel, în această perioară, mulţi dintre consumatori au optat pentru pâinea ambalată, care este protejată şi are şi un termen de valabilitate mai mare, astfel încât nu este necesar să mergem zilnic la magazin să cumpărăm pâine.

Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori consideră că, "în primul rând din punct de vedere moral şi al securităţii şi siguranţei alimentare, când discutăm de manipulare pe zona de pâine, este extrem de important ca aceasta să fie ambalată".

Aceştia apreciază că, dacă produsele de panificaţie vor fi ambalate, atunci acestea vor fi mai sigure, mai conforme şi mult mai lipsite de tot ceea ce înseamnă partea de manipulare, care ar putea să ridice semne de întrebare.

Ambalajele tuturor produselor agro-alimentare este obligatoriu să îndeplinească normativele privitoare la faptul că nu trebuie să existe un transfer de la ambalaj la produsul respectiv, adică ambalajele să fie strict pentru produsele agro-alimentare, ne-au mai explicat sursele citate.

Ţatra noastră se află pe primul loc în Uniunea Europeană în privinţa consumului de pâine, un român consumând, în medie, circa nouă kilograme de pâine pe lună, ne-a spus Costel Stanciu, preşedintele Asociaţiei Pro Con­sumatori (APC).

Specialiştii au conchis că unul dintre aspectele esenţiale la produsele de panificaţie este ambalajul, care, la fel ca în cazul oricăror produse alimentare, asigură o barieră fizică între microorganismele prezente în atmosferă şi produsele ambalate, împiedicând contaminarea produselor.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb