PENNY România a lansat cel de-al cincilea raport de sustenabilitate aferent anului 2021. Raportul reflectă activitatea companiei şi analizează impactul de mediu, economic şi social pe care aceasta îl generează, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, raportul a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare în sustenabilitate, opţiunea aleasă fiind cea Core (de bază). Demersurile incluse în acest document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a organizaţiei şi urmăresc totodată cei 3 piloni care definesc sustenabilitatea în cadrul PENNY:
1. Sortiment sustenabil,
2. Energie, climă şi resurse,
3. Angajaţi şi societate, fiecare activitate fiind detaliată cu măsurile, rezultatele şi obiectivele specifice.
Măsurile şi soluţiile concrete descrise în raportul de sustenabilitate au ca scop atât creşterea eficienţei, cât şi diminuarea impactului negativ pe termen mediu şi lung.
"Lansarea celui de-al cincilea raport de sustenabilitate reprezintă parcursul unui an de succes. 2021 a fost despre creşteri înregistrate pe toate segmentele activităţii noastre. Raportul cuprinde toate rezultatele muncii noastre, măsurile pe care le-am luat şi ceea ce plănuim să îmbunătăţim, precum şi obiectivele de dezvoltare durabilă ale companiei. Sustenabilitatea este unul dintre pilonii care stau la baza modului nostru de a face business. Măsurile şi iniţiativele noastre nu sunt doar nişte indicatori, ci fapte concrete pentru un viitor mai bun, pentru că viitorul se face azi.", a spus Daniel Gross, CEO PENNY România.
Principalele rezultate prezentate în cel de-al cincilea raport de sustenabilitate PENNY România sunt:
Sortiment sustenabil
• 86.24% din totalul cifrei de afaceri provine de la furnizorii locali
• 86,31% dintre furnizori sunt din România
• 48% din magazine sunt prevăzute cu măcelării
• Avem 24 de articole Brand privat ecologic - "My Bio"
• Avem 17 articole în cadrul primului brand privat de dietă vegetală -"Food for Future"
Energie, climă şi resurse
• 2,5% scădere consum specific de energie electrică
• 2.957 MWh energie verde produsă intern cu 52 sisteme de panouri fotovoltaice
• 301 magazine monitorizate online
• 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili
• 2 Certificări BREEAM Outstanding
• 21 staţii de încărcare pentru maşini electrice
Angajaţi şi societate
• 5.815 angajaţi
• 106.708 ore de instruire
• 89% rata de promovare internă
• 56% femei în poziţii de management
• 320.000 euro sprijin pentru ONG-uri
• 82,5 tone donaţii de surplus de alimente
"Suntem ambiţioşi şi ne dorim să contribuim la calitatea vieţii în comunităţile din România. Ne-am asumat atingerea neutralităţii împreună cu Grupul REWE până în anul 2040. Acest obiectiv va putea fi atins doar prin concentrarea eforturilor noastre în diverse iniţiative locale, aprovizionarea cu produse din surse regionale şi gestionarea atentă a resurselor necesare în toate operaţiunile noastre." a declarat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România, se mai arată în comunicat.