Compania americană "PepsiCo" Inc. ar putea realiza mai multe achiziţii în afara Americii de Nord, anul acesta, ca să-şi extindă gama produselor sale cu snacksuri sau băuturi răcoritoare pe care nu le are în portofoliu, dar şi ca să pătrundă în regiuni noi.
"PepsiCo" ar putea cheltui între două şi cinci milioane de dolari pentru achiziţia de mărci care ar ajuta compania să ofere produse cuprinse în "piramida alimentară" creată de Ministerul Agriculturii din SUA. Ministerul îndeamnă populaţia să consume cereale, proteine, fructe şi legume, sugerând limitarea consumului de alimente care conţin sare şi zahăr.
Potrivit oficialilor "PepsiCo", compania caută să realizeze achiziţii care să-i sporească profitul la un an de la finalizarea acestora. Compania vrea să se extindă şi să câştige cotă de piaţă în afara graniţelor SUA.
"În general am fost mai activi la nivel internaţional decât în America de Nord, întrucât în exterior am găsit mai multe proprietăţi disponibile", a declarat directorul executiv al companiei, Indra Nooyi.
"PepsiCo", societate cu sediul în Purchase, New York, realizează 63% din vânzările sale în America de Nord. Rivalul său, "Coca-Cola" Co. realizează 70% din vânzări în afara ţării.
În 2001, "PepsiCo" a cumpărat cei mai mari producători de chipsuri de cartofi din Egipt şi Arabia Saudită, achiziţiile respective dublând cota companiei pe aceste pieţe.
Anul trecut, "Pepsi" a cumpărat "Star Foods" SA din Polonia, companie care produce covrigei şi pufuleţi.
În ianuarie anul acesta, "PepsiCo" a preluat "Bluebird Foods" Ltd. din Noua Zeelandă, care produce tot chipsuri. În iunie, "PepsiCo" s-a alăturat unui îmbuteliator de sucuri ca să cumpere pachetul de control de la "Sandora" LLC. Acesta este un producător de băuturi răcoritoare din Ucraina, astfel că societatea americană se extinde în Europa de Est.
Dacă va avea ocazia, "Pepsi" va face achiziţii şi pe plan intern.
"PepsiCo" a raportat, în această săptămână, profituri peste aşteptări pentru trimestrul al doilea din 2007. Câştigul net al companiei a sporit cu 13%, la 1,56 miliarde de dolari ori 94 de cenţi/acţiune, analiştii estimând 89 de cenţi/titlu. Vânzările "PepsiCo" au crescut cu 10%, la 9,61 miliarde de dolari.