Percheziţii la CFR Marfă într-un dosar cu un prejudiciu de peste 6 milioane euro

Andrei Stan
Anticorupţie #Transporturi / 3 mai 2017

Percheziţii la CFR Marfă într-un dosar cu un prejudiciu de peste 6 milioane euro

Actualizare 19:25 Surse: Şase persoane au fost reţinute până la această oră în dosarul CFR Marfă

Şase persoane au fost reţinute până la această oră în dosarul privind vânzarea la fier vechi a 2450 de vagoane de către CFR Marfă, la un preţ subevaluat, au declarat surse judiciare pentru News.ro.

Conform surselor citate, este vorba despre conducerea comisiilor de casare, precum şi despre membri ai conducerii sucursalei Timişoara a CFR Marfă.

Cei şase vor fi prezentaţi Tribunalului Timiş pentru mandat de arestare pe 30 de zile.

De asemenea, cei nouă foşti sau actuali membri ai conducerii centrale a companiei cercetaţi în acest dosar sunt încă în drum spre Timişoara, susţin sursele citate.

(M.I.)

---------

Actualizare 16:30 Remat: "CFR Marfă oferea spre vânzare «fier vechi provenit din taierea a 2450 vagoane care îndeplinesc condiţiile de casare»"

Remat Călăraşi a precizat, ca urmare a percheziţiilor de astăzi vizând vânzarea unui număr de vagoane casate şi implicarea companiei în aceste tranzacţii organizate pe Bursa Română de Mărfuri (BRM), că societatea a adjudecat licitaţia ofertei depuse de CFR Marfă pentru "fier vechi provenit din tăierea a 2450 vagoane pe roţi proprii, care îndeplinesc condiţiile de casare", subliniind că motivul pentru care licitaţia s-a repetat de cel puţin şaşe ori a fost "preţul mare de vânzare solicitat pentru o marfă nepregătită" şi "lipsa de ofertanţi", potrivit unui comunicat de presă.

Reprezentanţii companiei au transmis: "Remat Călăraşi, fiind singurul ofertant, a cumpărat vagoanele casate scoase la licitaţie, urmare ofertei depuse de 120 euro/tonă, preţ stabilit de vânzător, în condiţiile în care societatea noastră a suportat toate cheltuielile ocazionate de dezmembrarea vagoanelor casate şi cântărirea, depozitarea şi transportul fierului vechi rezultat, cheltuieli care în piaţă sunt estimate la minim 40 euro/tonă. Precizăm că la data adjudecării licitaţiei preţul unei tone de fier vechi pregătit, pe piaţa din România, era de 165-170 euro".

Compania susţine că societatea "a respectat toate normele legale cu privire la adjudecarea lictaţiei şi derularea contractului de vânzare-cumpărare.

(A.C.)

----------------

Actualizare 14:00 BRM: Licitaţia privind fierul provenit din vagoanele CFR Marfă a respectat reglementările în vigoare

Bursa Română de Mărfuri (BRM) a transmis astăzi că nu răspunde cu privire la cantităţile livrate sau calitatea vagoanelor CFR Marfă, iar licitaţia privind fierul provenit din tăierea acestora a respectat reglementările în vigoare.

BRM a făcut următoarele precizări, într-un comunicat de presă trimis Redacţiei: "Bursa Română de Mărfuri SA a organizat în data de 16.08.2016 licitaţia deschisă cu nr.162/16.08.2016 urmată de strigare liberă a preţului pentru vânzare «Fier vechi provenit din tăierea a 2450 de vagoane pe roţi proprii care îndeplinesc condiţiile de casare» - ordonator CFR Marfă SA. BRM a organizat această licitaţie conform reglementărilor în vigoare şi respectând instrucţiunile primite de la CFR Marfă. Licitantul câştigător a fost REMAT Călăraşi. BRM nu răspunde şi nu are informaţii despre derularea ulterioară a contractului nici în ceea ce priveşte cantităţile livrate şi nici referitor la tipurile şi calitatea vagoanelor livrate. În prezent, BRM a pus la dispoziţia autorităţilor toate informaţiile şi documentele solicitate referitor la organizarea acestei licitaţii şi este la dispoziţia autorităţilor competente pentru orice fel de alte informaţii şi detalii".

(S.A.)

------------

Actualizare 12:28 CFR Marfă: Consiliul de Administraţie va numi o conducere interimară

Compania susţine că cele 2.450 de vagoane din dosarul DIICOT îndeplinesc condiţiile de casare

Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfă SA urmează să adopte o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii, a transmis compania, într-un comunicat de presă, în contextul percheziţiilor DIICOT care au loc astăzi.

Totodată, CFR Marfă susţine că cele 2.450 de vagoane de marfă vizate de ancheta Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) îndeplinesc condiţiile de casare şi nu mai prezintă utilitate funcţională.

Compania a precizat: "Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT are ca obiect valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2.450 de vagoane de marfă care îndeplinesc condiţiile de casare şi care nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii. Având în vederea faptul că în momentul de faţă la sediile centrale şi teritoriale ale SNTFM CFR Marfă au loc percheziţii şi audieri, fiind o anchetă în curs de desfăşurare, reprezentanţii societăţii nu pot face alte declaraţii referitoare la acest subiect. Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfă SA urmează să adopte o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii".

(S.A.)

------------

Actualizare 08:40 Toată conducerea executivă a CFR Marfă, în frunte cu fostul director general Mihuţ Crăciun, vizată de ancheta DIICOT

Întreaga conducere executivă a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR MARFĂ" S.A, în frunte cu fostul director general Mihuţ Crăciun, este implicată în gruparea infracţională vizată de percheziţiile care au loc, în această dimineaţă, în Bucureşti şi în nouă judeţe, spun procurorii DIICOT.

Potrivit acestora, în cursul anului 2016, la nivelul "CFR MARFĂ" S.A. s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie ai societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, informează News.ro.

DIICOT susţine că, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR MARFĂ" S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza procedurii de licitaţie deschisă iniţiată de S.N.T.F.M. "CFR MARFĂ" S.A a unui număr de 2450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria "deşeu fier vechi greu" şi "deşeu fier vechi special" (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

Procurorii DIICOT mai spun: "Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SA Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru «deşeu fier vechi special» (oţel) era de 218,90 euro/ tonă. Rezultă că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul «deşeurilor fier vechi special» (oţel) şi cu 46,56% în cazul deşeurilor fier vechi greu".

Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societăţii S.N.T.F. MARFĂ "C.F.R. MARFĂ" S.A, compusă din directorul general Mihuţ Constantin Crăciun, directorul operaţiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Bărculeţ, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, şeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpăţână şi şeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.

Aceştia au iniţiat vânzarea la Bursa de mărfuri a celor 2450 de vagoane la preţ de fier vechi, prin subevaluarea lor şi obţinerea unui preţ mai mic decât valoarea reală, mai susţine DIICOT.

Al doilea palier al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către funcţionarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ "C.F.R. MARFĂ" S.A. Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa, iar al treilea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit din reprezentanţii S.C. REMAT S.A.Călăraşi, beneficiara contractului.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantităţile de 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

În acest dosar, au loc 63 de percheziţii în această dimineaţă în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman şi Dâmboviţa şi urmează să fie duse la asudieri 40 de persoane suspectate de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Prejudiciul în acest dosar depăşeşte 6,3 milioane de euro.

Mihuţ Crăciun a fost revocat din funcţia de director general al CFR Marfă în decembrie 2016.

-----------

Actualizare 07:45 IGPR: Percheziţiile în dosarul CFR Marfă vizează un număr de 40 de persoane

Poliţiştii de combatere a criminalităţii organizate şi procurorii DIICOT efectuează zeci de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în nouă judeţe, pentru destructurarea unei grupări infracţionale care ar fi cauzat un prejudiciu de peste 6 milioane de euro unei societăţi naţionale de transport feroviar, prin delapidare, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR).

Astfel, în această dimineaţă, poliţiştii structurilor de combatere a criminalităţii organizate şi procurorii D.I.I.C.O.T. - D.I.I.C.O.T. - Structura Teritorială Timişoara efectuează 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman, Dâmboviţa.

Percheziţiile sunt efectuate în cadrul unui dosar penal în care se efectuează cercetări faţă de un număr de 40 de persoane, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

IGPR precizează: ''În fapt, din cercetări a reieşit că, în cursul anului 2016, la nivelul unei societăţi de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport. Membrii grupării sunt bănuiţi că ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deşeurilor feroase din Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate''.

Anchetatorii arată că subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza unei proceduri de licitaţie deschisă a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria ''deşeu fier vechi greu'' şi ''deşeu fier vechi special'' (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

Potrivit IGPR, preţul de achiziţie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru "deşeu fier vechi greu" era de 175,88 euro per tonă, iar pentru "deşeu fier vechi special" (oţel) era de 218,90 euro per tonă. Astfel, cei în cauză ar fi realizat practic o subevaluare a bunurilor cu 82,42% în cazul "deşeurilor fier vechi special" (oţel) şi cu 46,56% în cazul "deşeurilor fier vechi greu".

Prejudiciul cauzat societăţii de transport prin activitatea infracţională este de 6.313.748 de euro, mai spun procurorii.

------------

Un număr de 60 de percheziţii au loc, în această dimineaţă, în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar al DIICOT vizând CFR Marfă şi privind vânzarea unor vagoane de tren de marfă la preţ subevaluat, la fier vechi.

Prejudiciul în acest caz se ridică la 3,6 miloane de euro, au declarat pentru News.ro surse din cadrul anchetatorilor.

Percheziţiile au loc la unităţi ale CFR Marfă şi la mai multe societăţi care se ocupă cu comercializarea fierului vechi, atât în Timişoara, cât şi în Bucureşti.

Anchetatorii spun că angajaţii CFR vindeau vagoanele de marfă care sunt făcute dintr-un oţel special, la preţ de fier vechi, deci la un preţ mai mic decât adevărata lor valoare, iar diferenţa de bani şi-o însuşeau.

Prejudiciul în acest caz - instrumentat de DIICOT Timişoara - ar fi de aproximativ 3,6 milioane de euro.

Aproximativ treizeci de persoane ar urma să fie duse la sediul DIICOT pentru audieri, mai spun sursele citate, potrivit cărora printre cei vizaţi s-ar număra şi şeful CFR Marfă din Timişoara.

Acuzaţiile în acest dosar sunt de constituire de grup infracţional organizat şi abuz în serviciu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb