Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, şi preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu, au semnat, astăzi, contractele de finanţare pentru trei proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere din judeţ, a căror valoare totală eligibilă ajunge la circa 69,8 milioane euro, din care aproape 59,3 milioane de euro sunt fonduri europene.
Cele trei proiecte au în vedere adaptarea la cerinţele actuale pentru un transport sigur a 78 de kilometri de drumuri judeţene (incluzând, pe lângă reabilitarea căii de rulare, şi construcţia şi reabilitarea de poduri şi podeţe, parcări laterale, alveole pentru mijloacele de transport in comun, pasarele, piste de biciclete, montarea de parapete şi rigole etc.) asigură legătura cu reţeaua de drumuri naţionale şi europene, potrivit unui comunicat Remis Redacţiei.
"Modernizarea infrastructurii rutiere din ţara noastră înseamnă câştig pe mai multe planuri: de timp, de bani, de notorietate. Mai ales într-un judeţ ca Vâlcea, unde potenţialul industrial şi turistic al zonei este foarte mare, sperăm noi că va fi şi dezvoltat corespunzător", a subliniat ministrul Nica.
Este vorba despre proiectele "Modernizare DJ 678, Limită Judeţ Olt - Drăgoeşti - Casa Veche - Drăgioiu - Galicea - Bratia - Cremenari - Bercioiu - Ruda - Bârseşti - Barza - Budeşti (DN7 - E81)", "Modernizare DJ 703G, Jiblea - Sălătrucel - Berislăveşti - Limită Judeţ Argeş" şi "Modernizare DJ 678 A, DN 64 (Tătărani) - Bratia Vale - Cocoru - Dealu Mare - Predeşti - Corbii din Vale - Popeşti - Ginerica - Limită Judeţ Argeş".
Astfel, cei 41.600 de locuitori ai oraşelor şi comunelor tranzitate vor beneficia direct de îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi de fluidizarea traficului, la fel ca şi agenţii economici din zonă şi turiştii care vizitează staţiunea Călimăneşti sau tranzitează Valea Oltului.
Cele trei proiecte sunt finanţate prin POR 2014-2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritate de investiţii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.
Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020 are ca obiectiv general creşterea competitivităţii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale şi regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, infrastructurii şi serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să îşi poată gestiona în mod eficient resursele şi să îşi valorifice potenţialul de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic.