Piaţa de publicitate online din România a generat, în primul semestru din 2009, aproape 25,5 milioane de lei, cu un sfert mai puţin decât aceeaşi perioadă a anului trecut, însă în creştere cu 58% faţă de intervalul similar din 2007, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), informează NewsIn.
Valoarea exactă a totalului vânzărilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 de lei pentru primul semestru din 2009, în scădere cu 25% faţă de S1 2008, când valoarea totală raportată a fost de 33.873.413 de lei, dar în creştere cu 58% faţă de S1 2007, când totalul a fost de 16.141.519 de lei, arată studiul realizat de IAB România, asociaţia industriei de publicitate online, în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers România (PwC).
Principalele sectoare care au scăzut volumul investiţiilor în publicitatea pe internet în acest semestru au fost cel financiar-bancar şi sectorul auto, iar primul loc în topul categoriilor de advertiseri, în funcţie de volumul invesţiilor, a fost luat în acest semestru de către sectorul telecom, care a cunoscut o creştere a investiţiilor în publicitatea pe internet de 75% faţă de S1 2008.
Aflat la a 3 ediţie, studiul ROADS ia în calcul cifrele de vânzări directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii şi publisheri independenţi).