75.000 de joburi noi au fost postate de la începutul anului şi până acum, cu aproape 10% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Aproximativ o treime din numărul total de locuri de muncă au venit din partea angajatorilor din retail, în timp ce serviciile au fost al doilea cel mai activ angajator al primului trimestru, cu 10.000 de joburi postate. Call-center / BPO s-a plasat pe locul al treilea, urmat de turism, industria alimentară şi construcţii. "Turismul este un sector care a crescut vertiginos în clasament în ultima lună, de când au început recrutările pentru sezonul cald. Vedem aici nu doar mai multe joburi postate de angajatorii din România, ci şi de cei din străinătate. Un indicator care a fost urmărit cu interes de toată lumea în primul trimestru a fost evoluţia numărului de joburi din construcţii şi industria alimentară, după ce, la finalul anului trecut, au fost eliminate facilităţile pe care le aveau angajatorii din aceste sectoare. Existau, la acel moment, perspective de scădere a numărului de locuri de muncă noi, însă cifrele primelor trei luni ne arată că încă vorbim de două industrii care au volume mari de angajări. Împreună, au scos în piaţă peste 15.000 de locuri de muncă", spune Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România. Cea mai redusă nevoie de personal a existat în domenii precum sport / beauty / spa, media, farma şi asigurări.
Distribuţia joburilor arată că doar 8,7% dintre acestea mai sunt remote, iar 4,2% sunt pentru străinătate. 87,1% sunt locuri de muncă pentru care angajatorii cer prezenţă la birou. Capitala continuă să deţină cel mai mare bazin de oportunităţi pentru cei care vor să se angajeze, jumătate dintre joburile postate fiind pentru Bucureşti şi Ilfov. Clasamentul continuă cu Cluj (cu 13.000 de locuri de muncă), Iaşi (12.000), Timiş (9.000) şi Braşov (8.500). Cel mai puţin au recrutat companiile din Neamţ, Ialomiţa, Argeş şi Brăila.
Dacă în ceea ce priveşte joburile a existat o scădere de aproape 10% faţă de Q1 2023, în cazul aplicărilor a fost înregistrată o creştere cu acelaşi procent, iar primele trei luni ale anului au adus peste 3 milioane de aplicări. "E o relaţie de proporţionalitate care apare recurent pe piaţa muncii - atunci când se contractă oferta de joburi, creşte numărul de aplicări. Când numărul de locuri de muncă se duce în sus, se plafonează nivelul aplicărilor", explică Bogdan Badea.
Cei mai activi candidaţi au fost cei din categoria de vârstă 25-35, urmaţi de 18-24 de ani şi 36-45 de ani. Cel mai puţin au aplicat candidaţii din segmentul 45+. Cu toate că angajatorii nu mai sunt la fel de dispuşi ca în ultimii ani să aibă angajaţi care să lucreze remote, candidaţii continuă să fie atraşi de acest mod de lucru care le permite mai multă flexibilitate. Astfel 13,2% din numărul total de aplicări au mers către joburile remote. Nu acelaşi lucru este valabil şi pentru locurile de muncă din străinătate, către care s-au dus mai puţin de 2% din totalul aplicărilor.
Cei mai mulţi dintre candidaţi au căutat să se angajeze în retail, call-center / BPO şi servicii. IT / telecom, banking şi construcţii sunt următoarele trei domenii din topul preferinţelor. De cealaltă parte, industria textilă, real estate, arte & entertainment şi educaţie / training sunt zonele care au suscitat cel mai puţin interesul celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.04.2024, 18:00)
asta cu aplicarile sunt plictisitoare rau de tot…
plus ca sunt conturi si firme ce tot reinoiesc cvuri…
si eu de cati ani tot sunt “cautat” sau ca am “aplicat” pe diferite situri…. un algoritm tampit…
daca aveam 3 milioane de aplicari reale in cautare de munca …. era coada la anofm si somaj bomba…
e drept ca unii cauta alt job doar ca sa isi recupereze salariul la noul index nominal mediu sau mic de salarii actuale… adica saracii oameni nu se ajung cu banii… iar restu cvurilor sunt de la “tineri” momentan someri ne declarati someri caci mamica si taticul inca imping caruta…
s c c r e t