"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, a raportat pierderi sub aşteptări pentru trimestrul întâi din 2011, ca urmare a închiderii unor magazine din ţară, respectiv a vânzării unor centre comerciale.
Pierderea netă a ajuns la 3 milioane de euro (4,4 milioa-ne de dolari) sau un eurocent/acţiune, de la 16 milioane de euro sau 5 eurocenţi/titlu în primele trei luni din 2010. Analiştii aşteptau pierderi de 12,9 milioane de euro.
Câştigurile înainte de taxe au sporit la 22 de milioane de euro, de la 4 milioane de euro, iar profitul înainte de interese minoritare şi taxe a fost de 142 milioane de euro, cu 21% mai mare decât în 2010.
Divizia Cash & Carry, cea mai mare din cadrul "Metro" a avut un profit înainte de interese minoritare şi taxe de 27 de milioane de euro, mai mare cu 78% faţă de anul trecut. Divizia care distribuie electronice - Media Markt/Saturn, şi-a redus profitul cu 16%, la 65 de milioane de euro.
Vânzările companiei germane au fost neschimbate în perioada de raportare, faţă de anul trecut: 15,5 miliarde euro. "Metro" realizează aproape 40% din cifra vânzărilor pe piaţa internă. În perioada de raportare, vânzările companiei au scăzut cu 2,6% în Germania, iar cele internaţionale au crescut cu 1,7%.
De la începutul lui 2010, "Metro" a închis sau vândut 26 de supermarketuri neprofitabile Real, Kaufhof şi Cash & Carry, de pe piaţa germană. Compania a înstrăinat, totodată, divizia de vânzări en-gros din Maroc. Cheltuielile aferente au fost de 3 milioane de euro.
Vânzările "Metro" au crescut cu 22,5% în regiunea Asia/Africa, în trimestrul întâi.