• Investiţia va fi realizată cu fonduri europene atrase de Agenţia Metropolitană Braşov
În perioada imediat următoare, Agenţia Metropolitană Braşov va depune, în vederea obţinerii finanţării, două proiecte care privesc realizarea a două centre de cercetare-inovare. Ambele proiecte sunt prinse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) al Zonei Metropolitane Braşov. Primul dintre cele două centre de cercetare-inovare şi transfer tehnologic va fi legat de Campusul Genius de la institutul cartofului, împreună cu Universitatea Transilvania. "A început construcţia campusului, e un proiect de 20 de milioane euro nerambursabili. Acolo va fi un centru de afaceri, expoziţii şi trans-fer tehnologic, pe partea de energii regenerabile, în completarea campusului Genius, iar investiţia va fi de alte 20 de milioane de euro, din care 50% sunt fonduri nerambursabile, obţinute pe Polul de Creştere, din cele 75 milioane. Termenul de depunere a proiectelor este luna mai a anului viitor", ne-a declarat Dragoş David, directorul general al Agenţiei Metropolitane Braşov.
Al doilea proiect este legat de domeniul auto. "În zona Tărlungeni dorim să facem un alt centru de cercetare-inovare şi transfer tehnologic. În acest proiect este inclusă şi o pistă de Formula 2. Dacă vrem să fim reprezentativi pe domeniul auto, este bine să facem şi competiţii la nivel înalt, pentru că acolo vin principalii producători din lume şi vin cu tehnologiile de vârf, pe care le tes-tează. Din acest motiv, pista poate fi în egală măsură o atracţie turistică, dar şi ca o parte a proiectului de cercetare şi dezvoltare. Termenul de depunere a proiectului este tot anul viitor", a adăugat Dragoş David.
• Banii europeni nu ajung pentru toate proiectele depuse
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat săptămâna trecută, la Braşov, că multe proiecte depuse pe Planul Operaţional Regional vor rămâne fără finanţare europeană, deşi sunt eligibile. "Pe toate axele acestui program avem depuse proiecte eligibile în valoare totală de 11 miliarde euro, în condiţiile în care fondurile alocate României prin ministerul nostru sunt de 4,3 miliarde euro, până în 2013. Din păcate există multe proiecte de valoare, foarte multe pe axa prioritară 2, reabilitarea de drumuri, care nu-şi vor găsi finanţare europeană şi ar trebui să găsim soluţii pentru a le finanţa, din alte surse. O sursă ar fi parteneriatul public privat, pentru care legea a fost deja publicată în Monitorul Oficial, iar alte surse ar putea fi constituite de aprobarea unor programe naţionale precum < 10.000 de kilometri de drumuri judeţene >", a explicat Udrea.