Poluarea face sute de mii de victime în fiecare an. Dacă în ceea ce priveşte efectele asupra naturii şi a încălzirii globale există încă unele controverse, în privinţa îmbolnăvirii oamenilor lucrurile sunt foarte clare. Statisticile spitalelor sunt evidente.
Calitatea slabă a aerului a provocat aproximativ 400.000 de decese premature în Europa în 2016, cel mai recent an din care sunt disponibile date, şi aproape fiecare oraş european locuit este expus la niveluri de poluare care le depăşesc pe cele considerate sănătoase. Datele sunt prezentate în raportul Agenţiei Europene de Mediu (AEM) a Uniunii Europene (UE), "Poluarea aerului este în prezent cel mai important risc de mediu la adresa sănătăţii umane''. Autorul raportului, Alberto Gonzalez Ortiz, expert AEM în calitatea aerului, a atras atenţia că în timp ce nivelul de particule periculoase din oraşele europene este în scădere, această diminuare nu este suficient de rapidă. "Nu am atins încă standardele UE şi, desigur, suntem departe de a atinge standardele Organizaţiei Mondială a Sănătăţii'', a subliniat Ortiz. Legislaţia UE cere statelor membre să monitorizeze nivelul, în special în zonele urbane, a unei varietăţi de poluanţi, printre aceştia numărându-se ozonul şi particulele fine, şi să acţioneze în cazul în care sunt atinse anumite limite. Poluarea cu particule fine în zonele urbane a devenit ţinta unor restricţii mai aspre după ce Curtea Europeană de Justiţie a decis în iunie că oraşele trebuie să ia măsuri dacă nivelul de poluare a aerului depăşeşte limita admisă într-un singur punct de măsurare, mai degrabă decât pe baza unei medii stabilite la nivelul unei regiuni. În luna iulie, Comisia Europeană, a solicitat Curţii Europene de Justiţie să ia măsuri împotriva Spaniei şi Bulgariei în privinţa calităţii slabe a aerului avertizând că aceste ţări nu îşi protejează cetăţenii în faţa poluării.
Limitele UE sunt stabilite pe poluant, iar în 2017, 16 din cele 28 de state membre au raportat cel puţin un caz în care nivelurile de dioxid de azot, un gaz otrăvitor rezultat în urma funcţionării motoarelor maşinilor, depăşeau concentraţia medie anuală legală prevăzută de UE. Pe această listă se află Franţa, Belgia, Olanda, Spania, Germania şi Marea Britanie. Unele staţii din Londra, de exemplu, au raportat niveluri de peste 50 micrograme de dioxid de azot pe metru cub faţă de concentraţia medie anuală legală a UE de 40 de micrograme. Diminuarea numărului maşinilor este un factor important în reducerea poluării aerului în oraşe, în special a dioxidului de azot, a spus Ortiz. Un raport publicat anul trecut de Curtea de Conturi Europeană arată că poluarea aerului este responsabilă pentru aproximativ 400.000 de decese premature în fiecare an în UE şi pentru costuri suplimentare cu sănătatea în valoare de miliarde de euro.
Poluarea, criminalul tăcut face victime cu largul concurs al autorităţilor din întreaga lume.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2020, 10:33)
Dacă poluarea afectează sănătatea oamenilor,cum poate fi controversat efectul poluării asupra naturii și asupra modificărilor climatice?Suntem cumva extraterești?Mai degrabă este vorba despre o mușamalizare.Mult timp s -a mușamalizat existența receptorilor nicotinici în creier pentru a nu afecta vanzarea tigărilor,ori efectele nocive ale consumului de nicotină s-au văzut cu varf și îndesat .