Vânzările globale de produse electronice de larg consum vor trece, în acest an, pentru prima dată, de 1.000 de miliarde de dolari, datorită ţărilor în curs de dezvoltare, precum China şi India, care vor compensa reducerea cheltuielilor de consum în SUA şi Europa Occidentală.
Un studiu realizat de GfK Boutique Research arată că ţările în curs de dezvoltare vor genera 46% din vânzările totale de gadgeturi în 2012, faţă de 37% în urmă cu patru ani.
Analiştii GfK sunt de părere că, în 2012, vânzările de produse electronice vor ajunge la 1.038 miliarde de dolari, fiind astfel mai mari cu 5% faţă de 2011. Anul trecut, aceste vânzări au crescut cu 8% faţă de 2010.
Potrivit GfK, telefoanele inteligente şi tabletele vor fi cel mai bine vândute produse la nivel global. "Vom vedea că majoritatea categoriilor de produse vor înregistra o încetinire sau scădere a vânzărilor, pe măsură ce smartphone-urile şi tabletele vor atrage cea mai mare parte din cheltuielile de consum", a declarat Steve Bambridge, director de cercetare în cadrul GfK.
Consumatorii din China şi alte state asiatice în curs de dezvoltare, din America Latină şi Europa de Est, sunt interesaţi să cumpere produse hight-tech pe măsură ce se apropie de standardele de viaţă ale clasei de mijloc. În schimb, vânzările de gadgeturi în SUA, Japonia şi Europa de Vest stagnează.
Potrivit "NPD Group", livrările de produse electronice în SUA au scăzut cu 5,9% în perioada sărbătorilor de iarnă, în condiţiile în care vânzările de telefoane inteligente au redus cererea de aparate foto, camere video şi dispozitive de navigare GPS. În cazul camerelor video, vânzările s-au redus cu 43%, iar livrările de rame foto digitale - cu 38%. NPD arată că vânzările de electronice, exclusiv telefoanele, au însumat 9,5 miliarde dolari în cele cinci săptă-mâni încheiate în 24 decembrie. Conform NPD, pe segmentul GPS-urilor, vânzările au scăzut cu 33%, iar pe cel al PC-urilor şi televizoarelor - cu 4%.