Primăria Vaslui mizează pe obţinerea de fonduri europene în vederea modernizării sistemului informatic existent. "Am planificat proiectarea, începând cu ianuarie 2008, a unui sistem informatic integrat cu bază de date comună, iar în acest sens am depus spre aprobare un proiect care vizează obţinerea de fonduri europene pentru achiziţionarea de soft şi hard conform noilor cerinţe. Valoarea acestui proiect este de 107.000 euro şi cuprinde absolut toate activităţile din Primărie, inclusiv componenta de on-line care vine în sprijinul cetăţenilor: plăţi electronice de taxe şi impozite, completare şi aprobare on-line de documente şi acte, preluarea, rezolvarea şi sesizarea electronică a reclamaţiilor şi propunerilor cetăţenilor din municipiu", ne-a declarat Dan Sălăvăstru, inspector de specialitate în cadrul Primăriei Vaslui.
Municipalitatea vasluiană preconizează ca în cazul obţinerii aprobărilor de fonduri europene să implementeze acest proiect în termen de 12 luni de la semnarea contractului cu terţii furnizori. "Intenţionăm să organizăm licitaţiile aferente încă din primele zile ale lunii ianuarie. În cazul în care nu vom obţine finanţarea, ne vom vedea nevoiţi să apelăm la forţele proprii, ceea ce ar fi de natură să conducă la prelungirea termenului de implementare şi proiectare", ne-a mai spus Dan Sălăvăstru.
În prezent, sistemul informatic al Primăriei Vaslui este compus din 80 de calculatoare legate într-o reţea de patru servere performante asistate de cei patru specialişti IT cu studii superioare de specialitate. Salariaţii care utilizează PC-urile din Primărie sunt acreditaţi cu permisul ECDL, conform standardelor europene. Principalele aplicaţii sunt cele legate de taxe şi impozite, având şi secţiune on-line, cele financiar-contabile, de personal-salarizare, de urbanism, precum şi alte aplicaţii ce corespund anumitor activităţi specifice administraţiei publice.