Producătorii auto germani au realizat vânzări record în 2018, grupul BMW păstrând poziţia de lider pe piaţa premium pentru al 15-lea an consecutiv, cu 2,49 de milioane de vehicule vândute, urmată de Mercedes-Benz, cu 2,31 de milioane de unităţi, dar analiştii se întreabă cât timp vor mai reuşi constructorii germani să domine industria automobilelor de lux, transmite Reuters.
BMW, Audi şi Mercedes-Benz, deţinută de grupul Daimler, au dominat în ultimele decenii piaţa limuzinelor de lux ultra-performante, dar analiştii avertizează că trecerea la automobilele electrice şi la cele autonome ar putea deschide calea unor producători noi, cum este compania americană Tesla.
"Întrebarea este dacă Tesla este o Apple a industriei auto, iar brandurile consacrate vor deveni echivalentele Nokia şi Blackberry", a afirmat un analist al UBS, Patrick Hummel, referindu-se la schimbarea adusă de Apple pe piaţa telefoanelor dominată în trecut de Nokia şi Blackberry.
Tesla a livrat 245.240 de vehicule în 2018.
Succesul constructorilor auto germani este bazat pe vânzările de vehicule cu motoare cu combustie, într-o perioadă în care clienţii încep să se îndrepte către automobilele electrice cu sisteme informatice sofisticate.
Companiile germane lansează la rândul lor automobile electrice, dar profiturile lor provin în mare parte de la vehicule puternice pe benzină şi motorină.
Mercedes-Benz a obţinut vânzări record anul trecut datorită unei creşteri de 11% a livrărilor în China, cea mai mare piaţă auto din lume, în timp ce vânzările în Statele Unite şi Europa au scăzut cu 6,3%, respectiv cu 2,3%.
Vânzările de automobile Clasa S au urcat cu 12% şi peste o treime dintre clienţi au cumpărat SUV-uri, în timp ce aproximativ 25% din vânzări au fost de maşini compacte.
Grupul BMW a vândut anul trecut un număr record de 2,49 de milioane de vehicule BMW, Mini şi Rolls-Royce.
Mercedes-Benz şi bradul soră Smart au livrat anul trecut 2,44 de milioane de automobile.
Hummel consideră că Tesla poate fi un pericol pentru producătorii germani, pe termen mediu, pentru că oferă o conectivitate mai bună şi actualizări.
"Tesla are un avans de trei-patru ani în domenii ca software şi electronice, generaţia millennial este mai concentrată pe astfel de lucruri. Există riscul ca germanii să nu o poată ajunge din urmă", consideră Hummel.