Producătorul slovac de caşcaval şi unt Koliba se aşteaptă anul acesta la o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro pe piaţa românească, cu 57% mai mare comparativ cu rezultatul din 2013, de 3,5 milioane euro.
Potrivit country managerului companiei, Francisk Emerik Iabloncic, românii rămân fideli produselor autohtone, ceea ce afectează brandurile internaţionale care încearcă să se dezvolte pe piaţa din România.
Totuşi, românii preferă untul altor lactate şi sunt codaşi în clasamentul consumului de lactate la nivel european. "Pentru Koliba, anul 2013 a fost foarte bun pentru producţia de unt, cererea foarte mare de produse fiind dificil de onorat. (...) Cele mai apreciate produse Koliba, atât în România, cât şi în celelalte ţări sunt caşcavalul, caşcavalul afumat, untul premium natural şi Gustul untului 57% şi 65% grăsime, Preţul lor se situează la un nivel mediu sau scăzut", a arătat Iabloncic.
În ceea ce priveşte brânzeturile, însă, produsele Koliba diferă de brânza românească din punctul de vedere al metodei de producţie şi va mai dura ceva timp până când produsele companei din această categorie vor deveni cunoscute pe piaţa locală, conform sursei citate.
Koliba produce în special caşcavaluri semitari maturate şi unt tradiţional, brandul fiind prezent pe piaţa românească din 2008 şi distribuit prin marile reţele de magazine. Printre competitorii companiei pe piaţa locală se numără Albalact, FrieslandCampina, Lactalis, Covalact, dar şi mărcile private ale retailerilor.