Produsele locale au crescut vizibil în topul preferinţelor clienţilor, atât datorită conştientizării cumpărătorilor, cât şi datorită creşterii calităţii produselor locale şi a modului acestora de ambalare. 30% este procentul cu care a crescut preferinţă cetăţenilor intervievaţi la raft pentru produsele locale, în detrimentul celor fabricate în afară ţării, în special în rândurile publicului tânăr şi celui de vârstă medie, 30-50 de ani, arată datele publicate de Cooperativa Ţara Mea, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, ultimii ani au adus publicul de la noi la o maturitate a gândirii şi la conştientizări importante legate de importantă ajutorului reciproc. Acest aspect se reflectă, astăzi, în preferinţele românilor pentru produse româneşti , cu intenţia asumată de a-şi ajută propria ţară şi pe oamenii ei. Produsele pentru care oamenii insistă să fie autohtone sunt variate, de la seminţe şi ulei de floarea soarelui până la ouă, brânzeturi şi lactate, făînă şi murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, reţetele româneşti nu au concurenţă.
Publicul intervievat - în general fidel produselor locale, declară în unanimitate că se observă o creştere substanţială a calităţii produselor, precum şi a modului de ambalare, care "începe să concureze cu mărcile internaţionale".
"Observaţia publicului este pertinentă. Datorită eforturilor din ultimii ani şi a faptului că am reuşit să funcţionăm integrat şi unitar, în Cooperativă, în acest an am reuşit un rebranding spectaculos. Putem să spunem, fără lipsa de modestie, că am reuşit să ducem acest brand 100% românesc , de cooperatori, la un nivel de aliniere cu mărcile internaţionale. Ne bucram de feed-back şi de faptul că publicul ne susţine. Acesta este motorul care duce înainte orice brand românesc: susţinerea românilor", a declarat Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Ţara Mea.
Studiul făcut pe 1200 de cumpărători relevă un alt aspect interesant: oamenii observă diferenţa dintre produsele autohtone şi produsele fabricate în ţara noastră. Mai mult, aceştia îşi doresc să fie informaţi correct şi vizibil şi să aibă acces la produse 100% locale.
Motivele invocate sunt dintre cele mai diverse şi mai interesante: "porcul românesc trebuie cresccut româneşte că să aibă gustul copilăriei noastre", "varză şi roşiile trebuie să aibă seminţe româneşti, nu numai să fie cultivate pe pământ românesc, că să fie autentică", "mi-aş dori să ştiu că roşiile din care e făcut bulionul provin din România" etc.
"Este o surpriză plăcută şi un adevăr. Au fost cazuri în care fermierii s-au orientat către soiuri de legume provenite din afară României, pentru că productivitatea acestora este mult mai mare/ha. Au fost şi cazuri în care legumele 100% româneşti au rămas nevândute în magazine, pentru că formă lor nu era la fel de perfectă că a celor străine. Este un efort comun, al producătorilor, al cooperativei dar şi al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil să facem produse cu ingredient 100% româneşti, dar întrebarea este: vor fi cumpărate? Suntem optimişti în urmă acestui studio şi credem că, în acest ritm, ne putem dezvoltă armonios, atât că brand, cât şi că ţară, a adăugat Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Ţara Mea.