Profitul operaţional trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a scăzut cu 78%, în pofida majorării vânzărilor, deoarece grupul auto german a fost afectat de tensiunile comerciale globale, a cheltuit mai mult cu noile tehnologii şi a pus deoparte 1,4 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari) pentru amenzi, transmit AP şi Reuters.
Companiile germane BMW, Daimler şi Volkswagen au conspirat în mod ilegal în domeniul emisiilor motoarelor diesel, în perioada 2006 - 2014, arată rezultatele iniţiale ale investigaţiei Comisiei Europene (CE) prezentate luna trecută. Executivul comunitar îi acuză pe cei trei producători auto că au încălcat reglementările UE privind concurenţa deoarece s-au înţeles să restricţioneze competiţia în domeniul dezvoltării tehnologiilor verzi menite să limiteze emisiile poluante ale maşinilor. BMW a dezminţit acuzaţiile, conform Agerpres.
În primul trimestru din 2019, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) al BMW a scăzut la 589 milioane de euro, sub estimările analiştilor, de 666 milioane de euro. Şi rivala Daimler a raportat recent o scădere de 16% a profitului operaţional în perioada ianuarie-martie 2019, deoarece reducerea cu 4% a vânzărilor Mercedes-Benz, costurile mai ridicate ale materiilor prime şi investiţiile au afectat câştigurile.
La nivelul grupului, profitul net în primele trei luni din acest an a scăzut la 588 milioane de euro, de la 2,28 miliarde de euro în urmă cu un an, în timp ce veniturile au scăzut cu 0,9%, la 22,46 miliarde de euro.
Excluzând impactul provizioanelor legale pentru a acoperi potenţiala amendă a Comisiei Europene, divizia auto (care include brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce) a înregistrat în primele trei luni din acest an o marjă de profit de 5,6%. În schimb, Mercedes-Benz a avut o marjă de profit de 6,1% în primul trimestru din 2019, scrie Agerpres.
După publicarea rezultatelor trimestriale, acţiunile BMW au scăzut cu 1% la Bursa de la Frankfurt.
"BMW a intrat într-o perioadă de slăbiciune. Întrebarea este cât de mult va dura?", a apreciat analistul Arndt Ellinghorst de la Evercore ISI.
Grupul auto german a anunţat recent majorarea investiţiilor în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, care ar urma să tranforme industria în următorii ani.