Profitul net al ING România, după cele nouă luni ale anului, a crescut cu 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 391 milioane lei, în timp ce profitul brut raportat este de 459 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
La finalul lui septembrie 2017, ING România a marcat o creştere a veniturilor de 22%, cumulând 1.059 milioane lei, generată în principal de creşterea numărului de clienţi şi a volumelor de credite oferite prin toate liniile de business. Costurile operaţionale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2016, influenţate de investiţiile în infrastructura IT şi cheltuielile cu angajaţii.
Costurile de risc au atins 65 milioane lei, o creştere de 21%, corelată cu creşterea portofoliului. Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieţei, la 3,6% la finalul lui septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
După cele nouă luni ale anului, ING a raportat un profit brut de 459 milioane lei, în urma creşterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc şi creşterea numărului de clienţi. Excluzând veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei. Profitul net a crescut şi el cu 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 391 milioane lei.
În sursă se precizează: "Cota de piaţă a băncii pe creditare a crescut la 8,9% în al treilea trimestru din 2017, ceea ce înseamnă volume de 21.1 miliarde de lei, o creştere de 24% de la un an la altul, cu o contribuţie echilibrată din partea celor trei divizii ale băncii. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant, ce permite clienţilor să aibă acces la bani în câteva minute. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizată în luna septembrie, fiind acum disponibilă şi în Home'Bank, de unde clienţii o pot accesa oriunde şi oricând, un împrumut în doar 15 minute printr-un proces complet online."
Michal Szczurek, CEO ING România, a declarat : "2017 a fost un an al premierelor şi ne bucură reacţia pozitivă a clienţilor la noile produse şi servicii. Spre exemplu, conceptul de comisioane zero din oferta Card Complet a atras atenţia clienţilor şi am văzut că mulţi dintre ei şi-au mutat venitul la ING. Totodată, am lansat în septembrie creditul de nevoi personale în forma complet online, datorită semnăturii electronice, produs aşteptat de mulţi dintre clienţi. Strategia ING, de a oferi servicii simple, rapide şi uşor de înţeles, continuă să fie apreciată de clienţii noştri, banca fiind în continuare cea mai recomandată bancă din România de către proprii clienţi (scorul NPS). La finalul lunii septembrie am atins şi un prag de 10 miliarde de euro în volumelele tranzacţionate de clienţii noştri prin ING".