Aeroportul Mihail Kogălniceanu va fi legat prin intermediul unei căi ferate de Portul Constanţa, anunţă site-ul clubferoviar.ro, care citează un comunicat de presă emis de conducerea aeroportului şi prezentat de Constanţa TV.
Proiectul prevede realizarea unei legături feroviare duale, care va contribui la realizarea unui hub multimodal sustenabil aeroport - feroviar - mobilitate urbană - port, ce va facilita randamentul fluxurilor de mărfuri care vin/pleacă spre ţările Europei Centrale şi de Est, precum şi creşterea interoperabilităţii interne şi externe din/spre Portul Constanţa.
Soluţia de conectivitate feroviară duală propusă la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa are o lungime de aproximativ 25 kilometri, constă într-o cale ferată simplă electrificată, care se compune dintr-o ramură principală civil-comercială în lungime de 11,2 kilometri, o ramură comercială-militară în lungime de 11,8 kilometri şi un racord de 1,2 kilometri.
Astfel, municipiul Constanţa va avea un aeroport conectat la reţeaua primară feroviară (parte din reţeaua TEN-T), accesul civil în cadrul Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa fiind facilitat, iar transportul cargo şi activităţile necomerciale desfăşurate pe parte militară eficientizate. Proiectul propus va contribui la creşterea capacităţii de tranzitare a pasagerilor, a mobilităţii urbane, respectiv a transportului de mărfuri şi acţiuni militare, asigurând complementaritatea şi sinergia cu proiectele feroviare, rutiere şi de infrastructură portuară aflate în dezvoltare la nivelul Portului Constanţa.
În prezent, singurul aeroport din România care beneficiază de o legătură feroviară este Henri Coandă, iar proiecte similare sunt propuse şi pentru Aeroportul Traian Vuia din Timişoara şi pentru Aeroportul Braşov (Ghimbav).