Aproape jumătate dintre managerii din retail şi FMCG (46%) spun că numărul oportunităţilor de angajare va scădea în domeniile lor de activitate în 2024, în timp de doar 12% sunt optimişti şi afirmă că următorul an va aduce mai multe oportunităţi de joburi, potrivit unui studiu Pronext, se arată într-un comunicat al sursei menţionate, remis redacţiei.
De asemenea, pentru 42% dintre profesioniştii din retail şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) următorul an va aduce o stagnare a numărului de joburi noi, potrivit comunicatului. Principala motivaţie pentru 58% din managerii din retail si FMCG care îşi doresc un nou loc de muncă este schimbarea climatului organizaţional actual, potrivit Pronext. 22% dintre manageri vor să-şi schimbe jobul pentru o se dezvolta profesional, 17% vor creştere a salariului, în timp ce doar 3% au ales nevoia de promovare ca principală motivaţie, transmite sursa citată.
Potrivit studiului, "Nevoia de schimbare a climatului organizaţional este o tendinţă care s-a accentuat în ultimii 2-3 ani. Managerii din retail şi FMCG au devenit mai adaptabili, au mai multe oportunităţi de angajare şi aleg să nu mai stea într-o zonă de confort care îi nemulţumeşte din punct de vedere al climatului. În plus, executivii vor o autonomie şi flexibilitate mai mare, iar o parte dintre manageri îşi doresc o expunere nouă, de exemplu să facă pasul de la un job naţional la un rol cu expunere internaţional, cu o componentă strategică", a declarat Andreea Voicu, co-fondator Pronext, companie de impresariat din România pentru profesionişti din domeniul managementului.
47% dintre managerii din retail şi FMCG chestionaţi de Pronext spun că mutarea în alt tip de companie este principala provocare pe care o caută la următorul rol profesional, ceea ce întăreşte nevoia lor de schimbare profundă a expunerii profesionale, menţionează sursa precizată. 19% au ales proiectele internaţionale, în timp ce 18% dintre manageri au ales mutarea pe alt tip de rol şi 16% proiectele de inovaţie, potrivit comunicatului. Aceste preferinţe arată, potrivit Pronext, că managerii din retail şi FMCG sunt permanent deschişi la schimbare, valorizează diversitatea experienţelor profesionale şi înţeleg importanţa adaptării continue la cerinţele industriei şi a învăţării pe tot parcursul carierei pentru a rămâne relevanţi şi competitivi, arată datele studiului.
Aproape jumătate dintre manageri (47%) consideră că evoluţia consumului va influenţa cel mai mult domeniile retail şi industria bunurilor de larg consum în anul 2024, în timp ce pentru 36% dintre executivi tehnologia are rolul cel mai important, iar 17% enunţă că investiţiile noi în extinderea reţelelor sunt cele mai relevante, menţionează sursa indicată.
Studiul Pronext şi-a propus să identifice şi principalele abilităţi pe care angajatorii le caută în 2023-2024, potrivit managerilor din retail şi FMCG: 44% au ales capacitatea de a inova, 33% adaptabilitatea, 14% leadership-ul şi 8% orientarea către client, potrivit comunicatului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2023, 15:07)
Economia de "razboi" costa,
dar grosul vine dupa alegeri