Privatizarea CFR Marfă se va termina într-un mod tipic românesc, anticipează omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR) - compania desemnată câştigătoare în cadrul licitaţiei pentru vânzarea pachetului de 51% din acţiunile operatorului nostru feroviar de marfă.
Domnia sa ne-a spus, ieri, că nu intenţionează să achite întreaga sumă pentru achiziţia societăţii de stat decât după ce Consiliul Concurenţei (CC) va emite avizul pentru această tranzacţie.
Afirmaţia făcută de Gruia Stoica vine în contextul în care Guvernul nu a luat în discuţie, ieri, aşa cum preconiza, proiectul de prelungire a termenului pentru privatizarea CFR Marfă.
Potrivit unor surse oficiale citate de Mediafax, pentru zilele următoare nu este preconizată desfăşurarea unei şedinţe speciale de guvern pentru discutarea acestui caz.
Ministerul de Justiţie a dat aviz negativ, zilele trecute, proiectului pentru prelungirea termenului de privatizare a companiei CFR Marfă, lansat în dezbatere pe site-ul Ministerului Transportului, după cum ne-au spus unele surse apropiate situaţiei.
În aceste condiţii, potrivit Hotărârii de Guvern care a intrat în vigoare la data de 14 august şi care impune un termen de 60 de zile pentru finalizarea acestei proceduri, GFR ar trebui să depună întreaga sumă de bani până luni, 14 octombrie, în caz contrar contractul de privatizare desfiinţându-se "de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei".
Trebuie să menţionăm că aceeaşi Hotărâre prevede şi faptul că procesul de privatizare va fi încheiat în momentul în care vor fi îndeplinite mai multe condiţii, printre care şi emiterea avizului de către Consiliul Concurenţei, document care, potrivit legii, poate fi întocmit în termen de cinci luni de la momentul notificării CC de către GFR.
Astfel, cele două articole din Hotărârea aflată în vigoare par să se contrazică, pe de o parte fiind impus un termen de două luni pentru terminarea tranzacţiei, iar pe de altă parte, fiind prevăzut că, practic, momentul finalizării procedurii poate să fie şi peste cinci luni.
În situaţia de faţă, Gruia Stoica se întreabă: "Cu ce am greşit eu în tot acest proces? Eu am participat la privatizarea companiei româneşti de transport marfă, îndeplinindu-mi obligaţiile cu calm şi în linişte.
Peste tot în lume suntem consideraţi (n.r. Grupul Grampet) prolifici, iar la noi în ţară suntem desconsideraţi. Privatizarea CFR Marfă se va termina tipic românesc şi s-ar putea ca impactul să fie negativ pentru noi inclusiv pe plan extern. În ceea ce ne priveşte, vom respecta şi în continuare contractul semnat de vânzător, care prevede că banii trebuie daţi după ce vom avea avizul Consiliului Concurenţei".
GFR a câştigat contractul de privatizare şi pentru compania croată de transport feroviar HZ Cargo, unde părţile negociază în vederea semnării contractului.
Totodată, Grup Feroviar Român se află pe lista scurtă pentru achiziţia BDZ Cargo - societatea similară din Bulgaria -, unde, însă, procedura a fost amânată de autorităţi.
În prezent, GFR se află în cursa pentru cumpărarea companiei de transport marfă din Grecia - Trainose -, depunându-şi documentele de precalificare.
"Acum (n.r. ieri) m-am întors din Grecia, unde m-am întâlnit cu consultanţi şi jurişti. Am depus documentele şi totul merge bine, nu sunt probleme. Aşteptăm răspunsul oficial", ne-a spus Gruia Stoica.
Legat de situaţia de la CFR Marfă, premierul Victor Ponta a declarat, zilele trecute, că, potrivit legii, până la data emiterii avizului de către Consiliul Concurenţei, Ministerul Transporturilor nu poate să transfere acţiunile CFR Marfă în portofoliul GFR.
Primul-ministru a subliniat că nu este normal ca GFR să dea banii înainte ca tranzacţia să fie avizată de CC.
Operatorul nostru feroviar de transport marfă se află în plin proces de privatizare, ultimul pas care a fost făcut spre vânzarea pachetului de 51% din acţiunile sale fiind plata a circa 20 de milioane de euro - 10% din preţul adjudecat - de către Grup Feroviar Român într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania. Prima parte a sumei de aproximativ 200 milioane de euro, respectiv 10 milioane de euro, a fost achitată în momentul depunerii garanţiei de participare la licitaţie. Fiind desemnat câştigător al pachetului majoritar de acţiuni de la CFR Marfă, GFR şi-a asumat, pe lângă preţul stabilit, şi investiţii de circa 200 milioane euro.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că oricine priveşte la modul în care se desfăşoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera că, mai devreme sau mai târziu, acesta va face obiectul unei anchete.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2013, 01:13)
Draga Gruia,
Cel mai nasol pentru tine nu este ca nu cumperi CFR Marfa. Chiar dimpotriva, pentru ca marea companie de stat, din care ai luat deja ce era mai bun, va stinge lumina sub fara sa trebuiasca sa platesti cele 170 milioane Euro.
Cel mai nasol pentru tine este ca nu iti vei recupera cele 32 milioane deja platite, decat dupa un lung si scandalos proces civil care ar putea fi suspendat pe durata unui proces penal ... vom tot discuta de asta pana in 2020.
Dar, priveste partea buna : pana la solutionarea irevocabila - fond, apel, recurs - a procesului pe care il vei intenta, nimeni nu va putea cumpara pachetul majoritar de actiuni care a fost contractat de tine si nelivrat de stat. S-ar putea spune, deci, ca ai starpit concurenta si nici macar n-a fost nevoie sa o cumperi. Baiat destept !
Doar sa nu ii vina Ramonei ideea sa vanda alte actiuni decat cele contractate cu tine. Cum ar fi, de o pilda, niste actiuni noi-noute dmise intr-o majorare de capital social de 101% din capitalul existent al CFR Marfa, in urma careia sctiunile actuale ar mai reprezenta doar 49% din capitalul total majorat. Ca atunci nu ai mai putea deveni decat actionar cu 25%, daca vei castiga procesul. Si daca vei plati cele 170 milioane. Fata desteapta !
1.1. pont A (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 10.10.2013, 02:14)
cu permisiunea dvs. va dau si eu un sfat, asa ca tot romanul care se pricepe la fotbal si politica. Cititi atent scrisoarea de intentie la IMF si veti observa ca desi la inceput era un termen pana la mijlocul lunii octombrie(pagina 74) , ulterior a fost stabilit ca fiind pana la sfarsitul lunii decembrie (pagina 84) . Tinand cont ca scrisoarea a fost aprobata de fond, doar nu o sa indrazneasca fondul sa spuna ca nici nu au citit scrisoarea :-)"the
CFR Marfa majority prioritization is not conclude
d, i.e., the conditions precedent in the sale-
purchase agreement were not comp
leted and hence the transfer of
a majority of shares in CFR
Marfa in exchange for payment from the stra
tegic investor could not take place by
December 31, 2013. " Mai ales cand firma CFR Marfa se numeste ...exact , ati ghicit "MARFA". " We initialed a sale-purchase ag
reement for the sale a 51 percent
stake in the state-owned freight company (Marfa) for RON 905 million and took a
government decision approving the sale-purc
hase agreement." Cu placere, MCV (Maidanez Consecvent Virtual) - Prietenii stiu de ce, mai ales domnul Doctor :-) P.S. ar mai fi posibilitatea sa declarati ca in scrisoare era vorba despre PRIORITIZATION si nu PRIVATIZATION cu a inteles pana si baiatul Ghita cu oile care si-a facut cont pe facebook sa vorbeasca cu mandrutele :-)
2. Filme cu prosti !
(mesaj trimis de Theraflu în data de 10.10.2013, 09:28)
Asistam la privatizarea asta la secvente cu filme cu prosti. Consiliul Concurentei nu cunoaste piata asta pe care activeaza CFR si GFR si acum sa pus pe treaba de exemplu angajeaza asistent inspector pe domeniul feroviar .Vanzatorul nu vrea banii, trage de timp cat poate, dar in continuare societatea e a lui si mai sterge intre timp cate o datorie, mai da din societate si la altii ca cumparatorul sa aiba destule motive sa ceara anularea contractului.
Cumparatorul sta si el linistit ca oricum frica cea mare era sa nu ia altul CFR si sa se uite prin contractele dintre CFR si GFR. Nu ii pasa ce se intampla cu societatea de cand a castigat licitatia ca la butoane este amicul Ponta si oricum are destule motive sa renunte si sa nu mai piarda garantia, dar intre timp poate gaseste un cumparator ca el oricum nu o poate cumpara pentru ca avizul CC va fi negativ iar acum decat se lungeste cat mai mult de parca ar fi sute de jucatori pe piata asta a transporturilor feroviare.
Nu suntem prostii domnilor implicati in privatizarea
CFR, voi faceti pe PROSTII!
Mai cititi legea o data !
2.1. La televizor... (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 10.10.2013, 11:11)
Azi am vazut la televizor cum un hot expert in spargeri de locuinte, prins de politie, a fost de acord sa dezvaluie modurile in care opera. Asteptam provincia privind dezvaluirile unui hot, eventual avocat si consultant al hotilor macro-economici din ultimii 20 de ani, care sa dezvaluie modalitatile de operare la devalizarea bugetului national. Asta da "breaking news"!
2.2. Nu e nici un secret (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 10.10.2013, 12:16)
Hotiile se pun la cale in Bucuresti !
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2013, 12:50)
Jos guvernul coclit in frunte cu premierul de arama ! Nu ? :-)
2.4. Plagiat ? (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 10.10.2013, 17:02)
E un mic plagiat, nu ?
Sunt sanse pana la Craciun !
2.5. Plagiat ? (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 10.10.2013, 17:55)
E un mic plagiat, nu ?
Sunt sanse pana la Craciun !