Record de vânzări pe piaţa auto internă din China
A.D.
Miscellanea / 1 noiembrie
BYD Co a început trimestrul patru cu vânzări lunare record, şi continuă ascensiunea accelerat, într-un sezon considerat de vârf pentru achiziţii auto în China, transmite Bloomberg.
Vânzările totale de autoturisme au crescut luna trecută cu 66%, un nivel record de 500.526 unităţi, a anunţat azi grupul chinez. În timp ce BYD a atins pragul de o jumătate de milion mai devreme decât era aşteptat, producătorii auto occidentali, inclusiv Volkswagen AG, au dificultăţi pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Cererea pentru vehiculele hibride plug-in ale BYD a crescut masiv, ajungând la 310.912 unităţi.
Volkswagen, Mercedes-Benz AG şi Stellantis NV sunt printre producătorii auto importanţi care au dificultăţi pe piaţa chineză, unde până acum, aveau cele mai mari vânzari.
Evoluţia neaşteptată a BYD creşte tensiunile în ce priveşte dominaţia Chinei asupra pieţei auto globale, în defavoarea rivalelor din America şi Europa. Săptămâna aceasta, Uniunea Europeană a impus tarife vamale suplimentare la vehicule electrice chinezeşti, sporind tensiunile comerciale. Rămâne de văzut dacă BYD poate extinde pe plan global dominaţia de pe piaţa internă. Vânzările de autoturisme în afara Chinei au stagnat luna trecută la aproximativ 31.200 unităţi, deşi cheltuielile de marketing au crescut, inclusiv în Europa, unde a sponsorizat Campionatul European de Fotbal, potrivit Bloomberg.
Aceeaşi tendinţă de ascensiune se întrevede şi la Geely Automobile Holdings Ltd, care a vândut în octombrie 226.686 vehicule, un avans anual de 28%, în timp ce Xpeng Inc. a atins un nou record de livrări: 23.917 unităţi.
Mai mult, profitul BYD în trimestrul trei din acest an l-a depăşit pe cel al Tesla Inc. Veniturile BYD au urcat cu 24%, la 201,1 miliarde de yuani (28,3 miliarde de dolari) în perioada iulie-septembrie 2024, în timp ce Tesla a raportat venituri de 25,2 unităţi.
In plus, BYD urmează să-şi îndeplinească ţinta anuală de vânzări de patru milioane de vehicule, după ce în primele nouă luni din an a vândut 3,24 milioane de unităţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 01:50)
Efectul parteneriatului dintre Tesla si BYD.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 09:52)
“Mai mult, profitul BYD în trimestrul trei din acest an l-a depăşit pe cel al Tesla Inc”…nu este adevarat, profitul BYD in trimestrul 3 a fost de “Net profit rose to 11.6 billion yuan ($1.63 billion) in the July-September quarter” fata de Tesla “ Net income rose to about $2.17 billion”…Mai mult, “ Tesla still beat BYD in terms of EV sales globally during July to September” in conditiile in care in Europa subventiile pentru masinile electrice au fost aproape complet eliminate in timp ce in China continua pana la sfarsitul anului 2024 ( deocamdata): “ As of late October, 1.57 million applicants had registered to take advantage of a national subsidy of up to more than $2,800 apiece for trading-in older cars for greener vehicles, official data showed.
Local governments in China have also been handing out up to 20,000 yuan as additional subsidies to EV buyers in schemes to expire at year end”. Tesla este singurul producator auto care are in portofoliu numai BEV, ceilalti produc si ICE, dar nu publica rezultatele separat, cu exceptia Ford”, pentru ca atunci s-ar vedea ca pe electrice nu sunt profitabili. Tesla e singurul producator profitabil. In trimestrul 3, noile inmatriculari pe piata Chineza de BEV au depasit 50%, cand se va ajunge la 75% cei care produc ICE nu vor mai putea “subventiona” productia de BEV, deci nu vor mai putea ascunde adevarul ca sunt neprofitabili. Este si motivul pentru care Chinezii vor sa intre pe piata EU, unde pot sa vanda mai scump, ca nu vor practica preturile de pe piata chinezeasca, si in felul acesta sa faca si ei profit:-)
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 10:35)
Fabrica Tesla din China produce mai multe EV-uri decat fabricile Tesla din California, Texas si Germania la un loc.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 10:39)
Giga Shanghai este Tesla SUA nu China…numai propagandisti analfabeti cu texte primite si repetate zi de zi…:-)
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 10:49)
Spune asta contabililor de la institutii care colecteaza si verifica datele. Mai ai putin sa ne spui ca exporturile chinezesti nu se contabilizeaza cu + pt China, ci pt SUA. Grea e contabilitatea cu intrari.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 12:12)
Mai da “inteligenti” sunteti voi astia…cand Tesla publica trimestial rezultatele, acolo sunt doar rezultatele productiei din SUA:-)? Sau contin rezultatele fabricilor din SUA, Germania, Shanghai:-)…E ca si cum ai spune ca ce produce Continental la Timisoara e productie Romaneasca si nu Continental Germania:-)…Numai “genii” pe aici:-)
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2024, 16:22)
Una e bilantul Tesla, alta e bilantul tarii. PIB-ul se calculeaza la productia dinauntrul granitelor tarii. Esti petarda totala. Ce cauti pe ziarul asta?