Guvernul croat s-a dovedit incapabil să gestioneze privatizarea companiei feroviare de transport marfă HZ Cargo, după cum ne-au spus reprezentanţii Grampet. Aceştia nu au reuşit nici până acum să obţină informaţii despre societatea de stat, deşi au câştigat licitaţia încă din vara anului trecut.
Sursele citate ne-au precizat: "Cu toate că mergem destul de des la negocieri, încă nu ne putem forma o părere despre compania pe care ar urma s-o cumpărăm. Acolo (n.r. în Croaţia) este mult mai rău decât la noi. A fost o altă procedură - nu am avut şi nu avem acces la nicio informaţie despre societate, nu am avut un caiet de sarcini foarte clar, am câştigat pe criteriul «cea mai bună ofertă». De luni de zile solicităm informaţii şi nu ni se dau. Se pare că nici reprezentanţii ministerului transporturilor, care se ocupă de procedură, nu reuşesc să obţină date de la HZ Cargo.
Pentru acest lucru, au destituit întreg managementul companiei, iar acum, actuala conducere spune că este prea nouă şi nu cunoaşte situaţia. Vom continua să mergem la negocieri la fel de decişi ca şi până acum să cumpărăm HZ Cargo dacă ni se vor oferi informaţii într-un timp rezonabil. Altfel, vom fi siliţi să ne retragem, întrucât cheltuim destul de mulţi bani cu această procedură".
Potrivit reprezentanţilor Grampet, compania croată are probleme financiare foarte mari, adunând pierderi de circa 30 de milioane de euro în fiecare lună. În acest context, există posibilitatea ca Executivul din Croaţia să declare insolvenţa HZ Cargo, au adăugat sursele citate.
Grampet Group a anunţat, ieri, într-un comunicat, că procesul de privatizare a HZ Cargo Croaţia nu a încetat, infirmând, astfel, unele informaţii apărute în presa croată şi preluate de o parte din mass-media autohtonă.
Printre altele, comunicatul subliniază: "Reprezentanţii Grampet şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor (n.r. din Croaţia) vor avea, în zilele următoare, o întâlnire programată pentru a discuta toate elementele ce ţin de acest proces. În ceea ce priveşte motivul invocat (n.r. pentru încetarea privatizării) - nedepunerea garanţiilor financiare -, dorim să precizăm că în stadiul în care se află acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevăzută depunerea unor astfel de garanţii".
Articolele din mass-media au la bază unele declaraţii făcute zilele trecute de ministrul croat de finanţe Slavko Linic, potrivit cărora s-ar fi decis "oprirea discuţiilor cu Grampet şi identificarea, în cadrul Guvernului, a altor soluţii pentru HZ Cargo".
Ulterior, însă, ministrul transporturilor Hajdas Doncic a infirmat declaraţiile colegului său de guvern: "În continuare ar trebui să se ajungă la un acord cu partenerii români în ceea ce priveşte detaliile contractului şi îndeplinirea condiţiilor pentru preluarea firmei, care ar trebui să fie respectate atât de partea română, cât şi de partea croată. Există posibilitatea ca până la sfârşitul lunii să se ajungă la un răspuns final privind privatizarea HZ Cargo".
"Procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza doar în măsura în care situaţia economică şi financiară a operatorului croat se va dovedi a fi conformă cu planurile de dezvoltare strategică a companiei noastre", se mai arată în comunicatul Grampet.
Prin procesul aflat în derulare, primul de o asemenea amploare derulat de statul croat, ar urma să fie vândut un pachet de 75% din HZ Cargo.
Grampet Group, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, deţine şi Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, proces care a eşuat în luna octombrie a anului trecut, ca urmare a faptului că unele bănci creditoare nu şi-au dat acordul pentru finalizarea procedurii, iar Consiliul Concurenţei nu a dispus de timpul necesar pentru avizarea tranzacţiei.
1. astrele nu mai sunt aliniate pt Stoica
(mesaj trimis de raudemare în data de 16.01.2014, 08:14)
furaciuni dai, furaciuni ai